رونالدو، گران‌قیمت‌ترین کودک بهانه‌گیر دنیا!

به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس پس از آنکه در پایان هفته گذشته «کریستیانو رونالدو» گفت ناراحت است و باشگاه دلیلش را می‌داند بحث‌های حاشیه زیادی در مورد او به وجود آمد.

نشریه «بیلد ام زون‌تاگ» در همین مورد گزارشی را منتشر کرد و در ابتدا از خوانندگانش پرسید که به دلیل «بهانه‌گیری‌های همیشگی» آیا این ستاره را «نی‌نی کوچولو» می‌پندارند؟!

این نشریه نوشت: رونالدوی که اکنون ۲۷ ساله شده، ۲۰ سال سن داشت که با تیم پرتغال در اردوی بازی با روسیه بود اما به او اطلاع داده شد پدرش «خوزه دنیس آویرو» به علت اثرات ناشی از مصرف الکل، در سن ۵۱ سالگی درگذشته است. آن موقع «لوئیس فلیپه اسکولاری» مربی معروف برزیلی که زمام امور تیم پرتغال را در دست داشت، ‌ می‌خواست «کریس جوان» را به وطن برای مراسم تدفین پدرش بفرستد اما خودش از این کار امتناع کرد.

کریس ماند و در بازی با روسیه که به تساوی بدون گل خاتمه یافت، بازی خوبی نیز ارائه کرد. پس از آن پیکار بود که مربی‌اش گفت: از قبل می‌دانستم او چه بازیکن خاصی در فوتبال جهان خواهد شد. پس از آن رونالدو به تدریج پیشرفت کرد و بازیکن به اصطلاح‌‌ «خاصی» ‌هم شد. او به حد بازیکن برتر جهان، فاتح لیگ قهرمانان اروپا، گران ترین ستاره فوتبال جهان و … رسید اما از هفته قبل که آن مصاحبه بحثانگیز را انجام داد عنوان «گران قیمت‌ترین نی‌نی کوچولو دنیا» را نیز به خود اختصاص داد.



«کارمان کایزر» که این گزارش را نوشته‌، در ادامه عنوان کرد: پس از برد ۳ بر صفر هفته قبل رئال مادرید مقابل گرانادا او گفت که‌ ناراحتم. باشگاه هم در جریان ناراحتی‌ام است. بحثمسائل شخصی در میان نیست. بلکه یک سری چیزهایی مربوط به شغل و حرفه مطرح شده است…

بعد هم برخی عنوان کردند گویا ۲۰ دقیقه تمام بخاطر چنین احساسی در رختکن «گریسته» است. حال این سؤال مطرح است آیا واقعا او یک «کودک بهانه‌گیر» و البته ثروتمند است؟ نه، ظاهرا اینطور نیست. «کریس» در مقاطعی از دوران زندگی شخصی و ورزشی‌اش، همواره جنگیده است. حتی دو روز قبل در سالروز مرگ پدرش، همراه با تیم کشورش مقابل لوگزامبورگ(دیدار جمعه شب) به میدان رفت و یک گل مهم برای جبران عقب ماندگی یک بر صفر و تساوی یک بر یک زد. پس از آن پرتغال ۲ بر یک پیروز شد.



«بیلدام زون‌تاگ» ادامه داده است: رونالدو گویا بچه‌ای بهانه‌گیر نیست اما باید دید چه در زندگی‌اش اتفاق افتاده که باعثشده در موردش چنین فکر کنیم؟ اولین احتمال در این باره همین است که بگوییم شاید بحث«پول» ‌در میان است.

همه می‌دانیم رونالدو نزد رئال مادرید سالیانه ۱۰ میلیون یورو درآمد دستمزد می‌گیرد اما در فهرست «پردرآمد‌ترین های جهان» مرد شماره ۱۰ است. فکر نمی‌کنید همین موضوع باعثشده از «رفتن و احساس بدش» حرف بزند؟ البته او خودش چیزی دیگری گفته و عنوان می‌کند: به من اتهام می زنند دنبال پول بیشتر هستم اما روزی خواهد رسید که متوجه شوند ذهنیت‌شان در این مورد غلط بوده است.

این نشریه افزوده است: با طرح موضوع فوق، اکنون این پرسش به ذهن می رسد که آیا واقعا رونالدو خواهان ترک مادرید است؟ در این مورد نشریه‌ای پرتیراژ مثل «آس» نوشته تیمی نظیر منچسترسیتی انگلیس در تابستان گذشته تلاش کرد با پرداخت ۲۰۰ میلیون یورو، وی را جذب کند و حقوق سالیانه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیون یورو بپردازد اما رئال و خود این بازیکن موافقت نکردند. در این مورد حتی پرس، رئیس رئالی ها پاسخی تکمیلی نیز داده است: «اگر کریس دلش می خواست برود، ‌ می توانست این حرف‌ها را در زمانی که پنجره تابستانی(فصل نقل و انتقالات) هنوز بسته نشده بود، بزند نه الان که از آن گذشته است.»

روزنامه آلمانی گمانه‌زنی‌های دیگری در مورد ستاره پرتغالی نیز داشته است: همینطور باید پرسید آیا این نکته که بازیکن سال فوتبال اروپا نشده، او را ناراحت کرده که چنین اظهاراتی را بر زبان می‌آورد؟ در این مورد البته می توان گفت وی کمی قبل از اعلام نام «آندرس اینیستا» به عنوان بهترین بازیکن سال قاره توسط یوفا، همراه با رئال در دوئل با بارسا، فاتح سوپر جام شد و یک جام ارزشمند کسب کرد.

در این حال برخی پیش خود فکر می کنند چون در مراسم اهدای جایزه به اینیستا، علاوه بر ساندرو روسل(رئیس بارسا)، دو مقام رسمی کاتالان‌ها نیز حضور داشتند و از طرف رئالی‌ها فقط امیلیانو بوتراگنو، رئیس ورزشی باشگاه حاضر بوده، ‌ باعثدلخوری و ناراحتی این بازیکن شده است. برخی که به رئالی‌ها نزدیک‌تر از بقیه هستند این موضوع به عنوان جدی ترین گمانه در مورد حرف‌های وی مطرح می کنند؛ این که او در وهله نخست از بحثاحترام گذاشتن رئالی ها گلایه‌مند است و در این میان توجهی هم به بحثدستمزد و رفتار باشگاهش در قبال خویش دارد.





این نشریه افزوده است: واضح است رونالدو با همین حقوق سالیانه ۱۰ میلیون یورویی می تواند زندگی را ادامه دهد اما خیلی ها معتقدند داشتن حقوقی کلان‌تر جهت آقایی و به کرسی نشاندن حرف‌ها در رختکن تیم، نقش بسیار سرنوشت‌سازی دارد. شاید او فکر می کند اکنون چون حقوقی شبیه به «کاکا» همیشه ذخیره می گیرد، در رختکن حرفش خریداری ندارد. البته در مقابل چنین موضوعی باید در نظر گرفت پرداخت سنگین تر به بازیکنی مثل او برای رئال، بسیار دشوار خواهد بود آن هم در شرایطی که گفته می شود این تیم هنوز با بدهی کلان ۵۹۰ میلیون یورویی دست به گریبان است.

نشریه مذکور در ادامه، موارد دیگری که ممکن است باعثآزردگی خاطر «کریس» ‌شده باشد، ‌ را اینگونه مطرح می کند: در مورد او موضوع «کمبود احساسات» ‌ نیز مطرح است. مطابق گزارش رسانه‌ها رفاقت‌اش با مارسلو، دیگر آن شور و هیجان گذشته را ندارد. از طرفی او ناراحت است که رسانه‌ها مرتب علیه دوست، ‌هم‌تیمی و هموطنش یعنی فابیو کوئنترائو موضع‌گیری می کنند.

در کنار این، برخی هم عنوان می کنند دنیای حضور رونالدو پس از ۳ فصل حضور نزد سفید‌پوشان مادریدی، زدن ۱۱۴ گل و انجام ۱۰۴ بازی «به نوعی اشباع» شده اما جهانیان همچنان از لیونل مسی در بارسلونا انتظار درخشش‌های تازه‌ای دارند.



بیلد امزونتاگ در بخش پایانی گزارش خود با ذکر مواردی، عنوان می کند از روحیه و اعتماد به نفس رونالدو در قیاس با لیونل مسی، کاسته شده که می گوید می خواهد برود. هر چند مورینیو، بگوید تو عزیز مایی و به تو به هر شکل کمک می کنیم و یا همتیمیاش آربلوا اطمینان خاطر دهد و بگوید کریس، ما تو را دوست داریم. اگر مشکل، عشق و علاقه بیشتر است، به تو بازهم محبت خواهیم کرد.