آزادی گروگانهای ایرانی در لیبی بزودی

به گزارش افکارنیوزبه نقل از واحد مرکزی خبر، رامین مهمانپرست افزود: هفت گروگان ربوده شده در لیبی که اعضای هلال احمر ایران بودند طی تماس‌ها و قول‌هایی که از مسئولان لیبیایی گرفتیم در اسرع وقت و به زودی آزاد می‌شوند.

وی درباره پرونده مجتبی عطاردی دانشیار دانشگاه صنعتی شریف که توسط آمریکا دستگیر شده است، گفت: ‌وزارت خارجه پیگیر اصلی این پرونده است، هم از لحاظ قانونی و هم از لحاظ حقوقی دنبال می‌کنیم و باپیگیری‌هایی که انجام شد، وی از حبس درآمده و درهم اکنون در بازداشت خانگی است.

سخنگوی وزیر امور خارجه افزود: به هر حال باید به لحاظ حقوقی ثابت کنیم که اقدامی که علیه وی انجام می‌شود، اقدام درستی نیست.

مهمانپرست با اشاره به دستگیری دانشمندان ایرانی خارج از کشور به ویژه توسط آمریکا گفت: اقدامات آمریکا خصمانه است، همانطور که تمام‌ کارهایی که علیه ملت ایران انجام داده، بی‌دلیل بوده است
وی افزود: ملت ما مقاومتر از این حرف‌ها هستند و تاکنون هزینه‌های زیادی را پای این انقلاب و نظام داده‌اند و قطعا با این فشارها نه تنها به زانو درنیامده، بلکه انگیزه‌ بیشتری هم برای ادامه راه خود پیدا می‌کنند.

سخنگوی وزیرامورخارجه در ادامه با اشاره به پیشنهاد ایران برای نشست آشتی ملی فلسطین گفت: برای میزبانی این نشست در حال پیگیری هستیم، چرا که وحدت بین فلسطینی‌ها یکی از اولویت‌های ما بوده است و قطعا برای میزبانی از این نشست تلاش‌مان را می‌کنیم.

مهمانپرست در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه چه پیشنهادات و مطالباتی از سوی رئیس جمهور در سازمان ملل مطرح می‌شود، افزود: در سازمان ملل همه نقطه نظرات‌مان را در زمینه حاکمیت بر جهان و مشکلات آن عرضه می‌کنیم.
وی گفت: همانطور که در اجلاس عدم تعهد نیز اشاره کردیم ما به دنبال برقراری عدالت و مشارکت همه کشورها در اداره جهان هستیم؛ قطعا در این سفر هم حرف‌های خود و مطالبات جمهوری اسلامی ایران را اعلام می‌کنیم.

سخنگوی وزیر امورخارجه با اشاره به وضعیت گروگانهای ایرانی در سوریه افزود : چند زائر در گذشته ربوده شدهاند و این ۴۸ نفری که اخیرا در سوریه به عنوان گروگان هستند؛ قطعا کسانی که در سوریه به این اقدامات غیرانسانی دامن میزنند از حمایت آمریکا و وابستگان آن برخوردارند .