به گزارش افکارنیوز،مهر به نقل از تیرولر زایتونگ نوشت: در پی قطع روابط دیپلماتیک کانادا با ایران شیمون پرز با صدور بیانیه ای مراتب قدردانی و خرسندی این رژیم را از این اقدام اتاوا ابراز داشت.

پرز، در این بیانیه ضمن درخواست از دیگر کشورها برای الگو گرفتن از کانادا و قطع رابطه با ایران، گفت: " کانادا یکبار دیگر ثابت کرد که اخلاق بالاتر از مصلحت گرایی است ".

پرز اعلام کرد: اینکه یک عضو سازمان ملل[ایران] عضو دیگر این سازمان[اسرائیل] را تهدید به نابودی کند غیرقابل قبول است.
این درحالی است که در هفته های اخیر مقامات اسرائیلی بارها ایران را به حمله نظامی تهدید کرده اند.

پرز بار دیگر تلاش ایران برای دستیابی به فناوری هسته ای را محکوم کرده و گفت که این اقدام از سوی تهران قابل قبول نخواهد بود زیرا که این کشور تهدیدی برای جهان است.

گفتنی است بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز روز گذشته و ساعاتی پس از اعلام وزارت خارجه کانادا در مورد قطع روابط دیپلماتیک با ایران با صدور بیانیه ای شادی خود را از عمل دولت کانادا ابراز کرد.

در بیانیه وی آمده است: اقدام دولت کانادا با خواسته های جامعه بین الملل مبنی بر وضع خط قرمزی برای توقف برنامه های هسته ای ایران همخوانی دارد.

در ادامه بیانیه نتانیاهو تاکید شده است: این اقدام عملی دولت کانادا باید الگویی برای جامعه بین الملل باشد و بر این اساس جامعه بین الملل نیز باید ضمن در پیش گرفتن اقداماتی ضد ایرانی خط قرمزی را برای برنامه های هسته ای ایران وضع کند.

شبکه فرانس۲۴ نیز در گزارشی در این باره اعلام کرد که اقدام اتاوا برای قطع رابطه با ایران، روابط این کشور با اسرائیل را نزدیک تر می کند.

گرچه کانادا سعی دارد قطع روابط خود با ایران را به مسائل سیاسی از جمله حقوق بشر گره بزند، اما تحلیلگران و ناظران بر این باورند که تلاش برای جلب رضایت صهیونیستها از دلایل عمده این اقدام اتاوا بوده است.

کانادا در کنار آمریکا یکی از کشورهایی است که صهیونیستها در آن بیشترین نفوذ را در رسانه های این کشور دارند و لابی صهیونیستها در این کشور فعالیت بسیار گسترده ای دارد. این کشور در اواخر سال ۲۰۰۲ حزب الله لبنان را تحت فشار لابی های اسرائیل در فهرست گروههای تروریستی قرار داد.

" ریموند باآکلینی " سفیر وقت لبنان در اتاوا طی اظهاراتی در روزنامه " نشنال پست " گفت: من باید بگویم که ۹۰ در صد از رسانه های گروهی کانادا تحت کنترل یهودیان یا صهیونیست ها هستند و این یهودیان و صهیونیستها از سوی سازمانهای آمریکا مورد حمایت قرار می گیرند.

" ویلیام پیرس " فعال سیاسی در آمریکا و مدیر فقید مجله نشنال ونگوئرد در این باره می گوید: رسانه های گروهی در کانادا نیز به اندازه ایالات متحده تحت کنترل یهودیان قرار دارند. یکی از بزرگترین غولهای رسانه ای غیرقابل متلاشی شدن مربوط به " اسراییل اسپر " Israel Asper کسی که معمولاً به نام مستعار ایزی Izzy معروف است می باشد وی به همراه پسران و اعضای خانوادة خود مالک شرکت ارتباطاتی Can West Global می باشد.

وی می گوید: شرکت Camwest در حال حاضر بیش از ۶۰درصد رسانه های جمعی کانادا را در اختیار دارد، که شامل ۱۴ روزنامة بزرگ و ۱۲۸ روزنامة محلی در سراسر کشور است.