به گزارش افکارنیوزبه نقل از باشگاه خبرنگاران، در آخرین دستگیری های انجام شده از سارقان " فیوج "، تعداد هشت نفر از متهمان به اسامی ایوب، ایمان، جمال، فرض الله، یاسین، حسین و … دستگیر شدند که با بررسی سرقت های مشابه، دهها مالباخته با مراجعه به اداره پنجم متهمان مذکور را مورد شناسایی قرار دادند.

این گروه از سارقان نیز همانند دیگر سارقان طایفه فیوج، با زاغ زنی در مراکز تجاری و اقتصادی، بویژه شعبات بانکی اقدام به شناسایی مالباختگان کرده و پس از آن و تحت پوشش مأمور بویژه مأموران مبارزه با موادمخدر و یا پلیس آگاهی، به بهانه حمل و نگهداری موادمخدر و … اقدام به سرقت وجوه نقد و دیگر اموال باارزش مالباختگان کرده و بلافاصله و با استفاده از انواع خودروهای سواری متواری می شدند.

با دستگیری این گروه از سارقان و شناسایی آنها توسط دهها مالباخته ای که در نقاط مختلف سطح شهر تهران و همچنین دیگر شهر و استان های کشور بویژه استان های شمالی مورد سرقت قرار گرفته بودند، متهمان ضمن اعتراف صریح به ارتکاب فقره سرقت های تحت پوشش مأمور، در ادامه پیگیری ها و تحقیقات تکمیلی بعمل آمده در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ دو نفر از مجرمان سابقه دار و متواری طایفه فیوج به اسامی " پرویز. الف "(۴۰ ساله) و " هوشنگ. ع "(۵۰ ساله) را به عنوان سرکرده های گروه سارقان معرفی کردند.

بررسی سوابق متهمان متواری نشان داد که " پروز. الف " دارای ۳۷ سال محکومیت قطعی کیفری از سوی دادگاه های استان های اندیمشک، کرج، قزوین و تهران می باشد که در سال ۱۳۸۹ و با سپردن قرار وثیقه مجعول متواری شده است؛ متهم " هوشنگ. ع " نیز دارای ۱۷ سال محکومیت قطعی کیفری از سوی دادگاه های عمومی و انقلاب خمینی شهر و زرین شهر استان اصفهان است که او نیز از سال ۱۳۸۵ متواری و تحت تعقیب پلیس و دستگاه قضایی قرار داشت.

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع پیدا کردند که پرویز و هوشنگ، پس از دستگیری همدستان خود، با تغییر شیوه و شگرد سرقت های خود اقدام به سرقت منازل به شیوه تخریب در نقاط مختلف سطح شهر تهران، کرج، قم و … می نمایند.
سرانجام و در شرایطی که متهمان با توجه به تحت تعقیب قرار داشتن خود از سوی مراجع مختلف قضایی و پلیسی، زندگی مخفیانه ای را برای خود انتخاب کرده بودند، کارآگاهان اداره پنجم با پیگیری های پلیسی دامنه دار و گسترده خود موفق به شناسایی مخفیگاه هر دو متهم در شهر کرج و شهر جدید پرند شده و در دو عملیات جداگانه ی همزمان، هر دو متهم را در ساعت ۰۴:۰۰ شانزدهم شهریور امسال دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها نیز علاوه بر کشف مقادیر زیادی از اموال سرقت شده از منازل از جمله فرش های نفیس ابریشمی، مدارک شناسایی مجعول، گذرنامه های مجعول، انواع سلاح سرد، افشانه اشک آور و همچنین تجهیزات مورد استفاده در تخریب درب منازل و … را کشف کردند.

با دستگیری متهمان و آغاز تحقیقات در اداره پنجم، هر دو متهم در تحقیقات اولیه منکر هرگونه سرقت تحت پوشش مأمور به همراه دیگر سارقان طایفه فیوج شده اما پس از مواجه حضوری با دیگر متهمان و اطلاع از اعترافات صریح و کامل همدستان خود، به ناچار لب به اعتراف گشوده و علاوه بر اعتراف به دهها فقره سرقت منازل به شیوه تخریب، به دهها فقره سرقت تحت پوشش مأمور و جعل عناوین دولتی و همچنین ورود و خروج غیرمجاز از کشور، جعل گذرنامه و مدارک شناسایی، درگیری با مأموین و حمل و نگهداری تجهیزات پلیسی اعتراف کردند.
سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در ادامه اعلام این خبر با اشاره به پیگیری پرونده هر دو متهم در دو اداره هفدهم (اداره مبارزه با سرقت اماکن) و پنجم (اداره مبارزه با سرقت های به عنف) پلیس آگاهی تهران بزرگ ، گفت : " با توجه به اعترافات صریح متهمان در خصوص ارتکاب دهها فقره سرقت تحت پوشش مأمور و جعل عناوین دولتی و احتمال افزایش دیگر جرایم ارتکابی و همچنین تعداد مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر هر دو متهم از سوی آقای رضوانفر ، دادیار محترم شعبه چهارم دادسرای امور جنایی تهران ، صادر شده است ؛ لذا از کلیه مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه و یا با شماره تلفن های ۵۱۰۵۵۶۰۵ و ۵۱۰۵۵۲۳۷ تماس حاصل نمایند "