بارشد بانوان می‌توانیم رقیب خوبی باشیم

به گزارش افکارنیوزسهیلا فراهانی در گفت و گو با فارس درباره حضورش به عنوان داور در رقابت های هشت تیم برتر آسیا گفت: به تعداد تیم های اعزام شونده داور هم در مسابقات حضور دارد اما قضاوت کردن به نتایج امتحانات، گذراندن کلاس های عملی و همچنین آمادگی داوران بستگی دارد.

وی ادامه داد: در ۶ دوره مسابقات آسیایی و یک دوره مسابقات جهانی در رده سنی نوجوانان پسر قضاوت کرده ام. امیدوارم امسال نیز قضاوت خوبی داشته باشم.

داور بین المللی کشورمان در خصوص وضعیت بانوان ایران، اظهار داشت: ایران تیم جوانی دارد و حدود ۳ یا ۴ سال است که در مسابقات رسمی شرکت می کند، اما تیم های دیگر سال ها در مسابقات جهانی شرکت کرده اند و دارای مقام هستند و سطح کار آنها با ما متفاوت است. بانوان ایرانی در این چند سال اخیر روند روبه رشدی داشته اند و اگر به همین شکل ادامه پیدا کند می توانیم رقیب خوبی برای کشورهای دیگر باشیم.

فراهانی با بیان اینکه برگزاری مسابقات تدارکاتی می تواند به پیشرفت بانوان کمک کند، گفت: تیم اعزامی به رقابت های هشت تیم برتر آسیا مسابقه تدارکاتی نداشته و این بزرگترین ضعف ما است که بازیکنان و مربیان نمی توانند خود را محک بزنند. در مسابقات بازیکنان می توانند تجربه کسب کنند.

وی درباره شرایط داوران ایرانی، تصریح کرد: داوران باید هم سطح با بازیکنان رشد کنند. فدراسیون زمینه را فراهم کرده اما مسائل مالی و شرایط برون مرزی مقداری برای بانوان محدودیت ایجاد می کند. با برنامه ریزی خوب در بخش بانوان می توانیم شاهد رشد آنها باشیم.