به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، سرهنگ محمد رضا اکبر حلوایی در خصوص مهلت معرفی مشمولان متولد ۱۳۷۳ اظهار داشت: برابر قانون خدمت وظیفه عمومی، هر فرد ذکور ایرانی از اول ماهی که طی آن وارد سن ۱۹ سالگی می شود مشمول مقررات خدمت وظیفه عمومی است که باید در مهلت تعیین شده، وضعیت خدمتی خود را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی(پلیس + ۱۰) مشخص کند.

وی افزود: مشمولانی که قبل از ورود به سن مشمولیت در مقطع دیپلم یا پیش دانشگاهی فارغ التحصیل شده اند، ترک تحصیل کرده اند، اخراج شده اند یا از تحصیل انصراف داده اند با ورود به سن مشمولیت به مدت ۶ ماه برای مشخص کردن وضعیت خدمتی مهلت دارند. به عنوان مثال متولدین شهریور ۷۳ که در خرداد سال ۹۱ در مقطع دیپلم فارغ التحصیل شده اند با ورود به سن مشمولیت(یعنی از اول شهریور ماه) به مدت ۶ ماه مهلت معرفی دارند.

سرهنگ حلوایی در ادامه گفت: در صورتی که تاریخ فراغت از تحصیل، انصراف از تحصیل و… آنان بعد از ورود به سن مشمولیت باشد از تاریخ مذکور به مدت یک سال مهلت دارند تا وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.

وی در پایان افزود: مشمولانی که ازمعافیت موقت، مانند کفالت یا پزشکی برخوردار شده اند، پس از انقضاء مدت اعتبار آن باید ظرف یک ماه برای تجدید رسیدگی به واحد وظیفه عمومی محل سکونت مراجعه کنند.