به گزارش افکار نیوزبه نقل از فارس فدراسیون وزنه‌برداری برای دو المپیک ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ با برگزاری کارگاه استعدادیابی طرح امیدهای المپیک استارت زد.

این فدراسیون به عنوان یکی از پرمدال‌ترین فدراسیون‌های ورزشی کشور در المپیک ۲۰۱۲ لندن، از امروز برنامه‌ریزی خود را برای پرورش استعدادهای این رشته، برای دو المپیک که در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ برگزار می‌شود، آغاز کرد.

براین اساس نخستین کارگاه آموزشی استعدادیابی فدراسیون وزنه برداری پس از رقابت‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن، از صبح امروز با حضور ۵۶ وزنه‌بردار در رده‌های سنی ۱۳ و ۱۴ سال و همچنین ۱۴ مربی از ۱۲ استان کشور در محل آکادمی ملی المپیک آغاز شد.

در این کارگاه آموزشی که تحت عنوان طرح امیدهای المپیک و به منظور تشویق و آشنایی نوجوانان ۱۳ و ۱۴ ساله کشور به آموزش علمی و عملی وزنه برداری و ارتقای سطح دانش مربیان آنها برگزار می‌شود، ورزشکاران و مربیانی از استان‌های سمنان، سیستان و بلوچستان، کرمان، قم، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گیلان، فارس، مازندران، اردبیل و یزد حضور دارند و در ۵ روز زیر نظر مصطفی حکمت پور، رئیس کمیته آموزش و استعدادیابی فدراسیون وزنه برداری، سید علیرضا قریشی، فرشاد غزالیان و مسئولان مرکز سنجش آکادمی ملی المپیک آموزش خواهند دید.

آموزش مبانی اخلاقی و تاریخی وزنه برداری و ارزشیابی تستهای آمادگی جسمانی از جمله مباحث روز نخست این کارگاه استعدادیابی است. این کارگاه همه روزه از ساعت ۸ صبح آغاز و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت.