خرابکاری تروریست‌ها در لوله‌های انتقال آب

به گزارشافکارنیوز،فارس به نقل از پایگاه خبری عاجل نوشت: نیروهای ارتش سوریه در ادامه پاکسازی مناطق مختلف این کشور از وجود افراد مسلح و تروریست روز گذشته منطقه «التضامن» در دمشق را از وجود این تروریست‌ها پاکسازی کردند تا آرامش و زندگی طبیعی به اکثر شهرهای سوریه از جمله مناطق مختلف «غوطه شرقیه» در ریف دمشق بازگردد و عملیات پاکسازی این مناطق به پایان برسد.

این در حالی است که شهر «قدسیا» و مناطق اطراف آن شاهد آرامش شکننده‌ای به دنبال آتش بس به اجرا درآمده در آن از زمان عید فطر تاکنون بود.

در این باره روزنامه الوطن از ورود نیروهای ارتش سوریه به محله «التضامن» در دمشق از محور خیابان فلسطین و منطقه «دف الشوک» خبر داد و در این باره نوشت که نیروهای ارتش سوریه به جست‌وجو و پاکسازی خیابان فلسطین اقدام کردند و در جریان درگیری‌های پیش آمده ده‌ها فرد مسلح کشته و زخمی شدند و باقیمانده افراد مسلح نیز به سمت محله‌های «حجر الاسود» و «یلدا» گریختند.

افراد مسلح در خیابان فلسطین به تخریب اموال واملاک دولتی و خصوصی اقدام کرده و ساختمان‌ها را با گلوله ‌ای خمپاره هدف قرار داده و در میان مردم رعب و وحشت ایجاد کرده بودند.

اما ریف دمشق شاهد بازگشت زندگی عادی و طبیعی به مناطق و شهرها و روستاهای مختلف آن از جمله در غوطه شرقیه بود و اهالی این منطقه پس از پاکسازی کامل آن از وجود تروریست‌های مسلح در حال بازگشت به خانه‌های خود هستند.

اما منطقه «قدسیا» نیز روز گذشته آرامش شکننده خود را پشت سر گذاشت، آرامشی که از عید فطر تاکنون و به دنبال امضای توافق آتش بس در این منطقه همچنان برقرار است.

گزارش‌ها تاکید می‌کنند، با وجود این آرامش شکننده ساکنان این منطقه به زندگی خود ادامه می‌دهند و مغازه‌ها و فروشگاه‌ها باز و رفت و آمد اهالی و خودروها و حتی وسایل نقلیه عمومی به راحتی و در آرامش در شهر صورت می‌گیرد.

در حلب «محمد عقاد»، استاندار این استان اخبار منتشره درباره مسموم بودن آب حلب و قطع شدن آب این شهر توسط دولت را رد و تاکید کرد که قطعی موقت آب در این شهر که روز گذشته در چند منطقه آن از جمله منطقه «سلیمان الحلبی» و «المیدان» مشاهده شد، ‌ ناشی از خرابکاری تروریست‌های مسلح در لوله‌های انتقال آب به این مناطق بود که خرابی‌ها تعمیر و بازسازی شدند.

این درحالی است که نیروهای ارتش سوریه تلاش افراد مسلح برای به دست گرفتن کنترل منطقه «هنانو» در منطقه «میسلون» را با ناکامی مواجه ساختند.

گروهک‌های تروریستی همچنین چندین خمپاره به سمت دایره امنیتی نیروی هوایی در منطقه «الزهرا» شلیک کردند که با مقابله و پیگرد نیروهای ارتش سوریه مواجه شده و با تحمل تلفات مجبور به ترک این منطقه شدند.

در مناطق «الشعار» و «الپاشا» نیز یگان‌های ارتش سوریه مراکز تجمع افراد مسلح را هدف قرار داده و انها را منهدم کردند.

در تلکلخ نیز میانجیگریها و آشتیهای صورت گرفته آزادی ۹ شهروند سوری را به دنبال داشت که توسط افراد مسلح ربوده شده بودند. این درحالی است که مدرسه شهید محمد الهنداوی در منطقه الشماس نیز شاهد درگیریهایی بود که بر اثر آن ۲۷۷ تروریست کشته شدند.