به گزارش افکارنیوز،آیت‌الله عباس کعبی امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تعطیلی سفارت کانادا در تهران اظهار کرد: این اقدام عجولانه دولت کانادا به ضرر مردم این کشور تمام خواهد شد.

وی ادامه داد: تجربه نشان داده که این ماجراجویی‌های کشورهای مختلف که به تبعیت از آمریکا و صهیونیست‌ها صورت می‌گیرد، نتیجه معکوس داشته و در نهایت به ضرر این دولت‌ها تمام می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: جمهوری اسلامی در زمانی که وضعیت فعلی را از لحاظ شرایط مناسب دیپلماتیک نداشته و رئیس جنبش عدم تعهد نبود، در برابر اینگونه حرکت‌ها ضعف نشان نمی‌داد و کشورهای اروپایی را در حرکت عجولانه‌ای که در تعطیلی سفارت خود در تهران انجام داده بودند، پشیمان کرد.

وی با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی مجبور شدند با ذلت سفارتخانه‌های خود را در تهران دوباره باز کنند گفت: سرنوشت این اقدام کانادا نیز به همین نقطه ختم خواهد شد.

کعبی با اشاره به برگزاری اجلاس کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران و ریاست سه ساله جمهوری اسلامی ایران بر این جنبش ابراز داشت: با اقتداری که کشورمان در وضعیت فعلی دارد این اقدام کانادا یک اشتباه استراتژیک محسوب می‌شود.

وی حرکت کانادا در تعطیل کردن سفارت خود در تهران را حرکتی بی‌منطق، عجولانه و خلاف عرف دیپلماتیک خواند و تاکید کرد: این حرکت به ضرر دولت کانادا تمام شده و عاقبتی جز ضربه دیدن منافع ملی کانادا نخواهد داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بحران اقتصادی غرب اضافه کرد: کشورهای غربی در حال حاضر در شرایطی نیستند که بتوانند به راحتی منافع اقتصادی خود را در جهان نادیده بگیرند.

کعبی با اشاره به تبعاتی که این اقدام برای کشور کانادا خواهد داشت گفت: این اقدام کانادا جایگاه این کشور را در منطقه خاورمیانه و در میان کشورهای مستقل تنزل داد و با توجه به شرایط کنونی اقتصادی غرب این موضوع این کشور را متضرر خواهد کرد.

وی اقدام کانادا را ماجراجویانه دانست و یادآور شد: دولت کانادا این اقدام را با تحریک آمریکا و زیر فشار افکار صهیونیستی انجام داده است.