به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس هافبک برزیلی تیم فوتبال استقلال گفت: شخصیت قلعه‌نویی تغییر نکرده، او مرد میانه جدول نیست و همواره دراندیشه قهرمانی است.

فابیو جان‌واریو در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص آخرین شرایط تیم استقلال، وضعیت تیمش در لیگ برتر و مسائل مختلف صحبت هایی را انجام داد که در زیر می خوانید:

فارس: ظاهرا مصدوم شده ای؟

کمی از ناحیه زانو احساس درد می کنم اما اصلا به این مصدومیت نمی گویند. قرار است بعد از بازی امروز از فردا در کنار سایر بازیکنان تمرین کنم. دیروز هم خوب تمرین کردم و مشکلی ندارم.

فارس: پس برای بازی بعد مشکلی نداری؟

خوشبختانه هیچ مشکلی نیست.

فارس: از عملکرد استقلال در این هفته هایی که از لیگ گذشته راضی هستی؟

من هم مثل تمامی بازیکنان نمی توانم از نتایج بدست آمده ابراز رضایت کنم. ما تیم خوبی هستیم و بازیکنان بزرگی داریم. اسم باشگاه نشان می دهد که هوادارانش تنها از آنها فقط قهرمانی می خواهند. قبول دارم که خوب نتیجه نگرفته ایم اما هدفگذاری ما از ابتدا قهرمانی در لیگ بود و امیدوارم با آغاز دوباره بازی ها برای قهرمانی قدم برداریم. اما باید توضیحی بدهم.

فارس: بگو…

درست است که ما خوب نتیجه نگرفته ایم اما از هدفمان که دور نشده ایم. فصل طولانی خواهد بود و راه زیادی در پیش است. ما نمی خواهیم در میانه جدول رقابت کنیم و در این راه طولانی به صدر جدول می رسیم. برای قهرمانی یک موضوع خیلی مهم است و آن تمرکز است. ما نباید تمرکزمان را از دست بدهیم. بازیکنان بزرگ استقلال و حتی خودم باید توان بیشتری خرج کنیم و در این بین مربی بزرگی هم داریم که می تواند خیلی به ما کمک کند.

فارس: با این یارگیری توقع می رفت استقلال از هفته های ابتدایی صدرنشین باشد اما چرا این اتفاق نیفتاد؟

اگر دلیل این موضوع را می دانستم واقعا شرایط را تغییر می دادم.(می خندد). نظر من این است که تیم ما بازیکنان بزرگی جذب کرده و در بزرگ ترین تیم های دنیا وقتی چیدمان تیم ها عوض می شود زمان می برد تا بازیکنان با هم هماهنگ شوند. ما هم باید همین شرایط را تجربه کنیم و همه جوره هماهنگ شویم. من می توانم اسم تیم استقلال را تیم جدید بگذارم. شکل گیری تیم جدید با سرعت انجام نمی شوددرست مثل خیلی از باشگاه های حرفه ای دنیا.

هر چه زمان می گذرد بازیکنان بهتر می شوند و مربی هم بهتر می تواند از لحاظ تاکتیکی به تیم کمک کند. صبر و تحمل بهترین راهکار برای استقلال است و وقتی زمان گذشت می بینید که تیم خوبی خواهیم شد و فوتبالی زیبا به نمایش می گذاریم.

فارس: تو قبلا تجربه کار با قلعه نویی را داشتی. او چقدر نسبت به گذشته تغییر کرده است؟

او مربی بزرگی است و تجارب زیادی دارد. چه در سطح باشگاهی و چه ملی. مهمتر از همه این است که او توانایی بازیکنانش را خیلی خوب می شناسد.

فارس: اما می گویند سرمربی استقلال نسبت به گذشته خیلی تغییر کرده؟

اگر می خواهید در مورد قلعه نویی قضاوت کنید به کارنامه او نگاه کنید. او در هر جایی حضور داشته به میانه جدول نگاه نمی کند و همیشه برای قهرمانی می جنگد. او بهترین ها را می خواهد و روی موفقیتش تاکید دارد. یک جمله را می توانم در مورد قلعه نویی بگویم و این است؛ او راه قهرمانی را خوب بلد است.

فارس: یعنی با این مشخصات او تغییری نکرده؟

اصلا. این را قویا می گویم، من مدت ها با او کار کردم و با خصوصیات او آشنایی دارم. قلعه نویی هرگز نسبت به گذشته تغیری نکرده است. او هنوز هم قهرمانی می خواهد و با همان شخصیت چند سال پیش به دنبال قهرمانی است.

فارس: خیلی ها به استقلال کهکشانی می گویند. به خصوص در خط هافبک، نطر تو چیست؟

در هر تیمی باید همه نقاط قوی باشد تا در موردش نظر داد. در تیم ما هم نقاط ضعف و قوت وجود داشت چون ما یک تیم هستیم. اما خط هافبک ما خوب کار کرده است.

فارس: غیبت جباری چقدر در تیم شما تاثیر دارد؟ اگر او بود استقلال بهتر نتیجه نمی گرفت؟

جباری در این چند سال تاثیر خود را نشان داده است. من باور دارم او بازیکن بزرگی است. جباری سالها در استقلال باری کرده و اگر به تیم برگردد خیلی به ما کمک می کند و مطمئنا نتایج خوبی می گیریم.

فارس: چرا در استقلال اینقدر بازیکنان مصدوم می شوند؟

من نمی توانم به این سوال جواب بدهم چون دلیلش را نمی دانم. واقعا تاکید و دوباره تاکید می کنم که دلیلش را نمی دانم.



فارس: این آسیب دیدگی ها ربطی به تمرینات بدنسازی پیش از فصل ندارد؟

نه اینگونه نیست. فوتبال ورزشی درگیرانه است و هر لحظه ممکن است اتفاقی تلخ رخ دهد. مصدومیت جزو قانون نا نوشته فوتبال است.

فارس: کمی به عقب برگردیم و در مورد دربی ۷۵ صحبت کنیم. این بازی را چطور دیدی؟

ما اصلا نباید از عملکردی که داشته باشیم راضی باشیم. می خواستیم خوب بازی کنیم. در آن روز اصلا نمایشی از فوتبال ندیدیم و من از بازی راضی نیستم. توان واقعی استقلال به نمایش گذاشته نشد و هواداران هم راضی نشدند اما یک درس بزرگ از آن بازی گرفتیم که به آینده نگاه کنیم و باید تلاشمان را بیشتر کنیم.

فارس: اما بعد از دربی سرمربی استقلال گفت با این عملکرد به قهرمانی استقلال امیدوارتر شده است؟

من اعتراف کردم که خوب نبودیم اما اعتقاد دارم که قهرمان می شویم. در این فصل بازیکنانی داریم که سرنوشت هر بازی را می توانند تغییر دهند. من هم با قلعه نویی هم عقیده هستم که قهرمان می شویم.

فارس: ظاهرا باشگاه با مشکلات مالی مواجه است. تا به حال پولی گرفته ای؟

هیچ پولی نگرفته ام.اما به عنوان یک بازیکن حرفه ای صبور هستم و زندگی می کنم.باشگاه قول داده تا به زودی درصدی از قراردادم را پرداخت کند و دوست ندارم در این مورد زیاد صحبت کنم. با فتح الله زاده هم صحبت کردم و همه چیز به زودی حل خواهد شد.