به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، زهرا نعمتی امروز با اشاره به کسب مدال طلا و عنوان قهرمانی در پارالمپیک لندن اظهار داشت: به عنوان یک ورزشکار ایرانی تنها به وظیفه‌ام عمل کردم و خوشحالم لطف خداوند شامل حالم شد و توانستم برای لحظاتی خنده و خوشحالی را بر روی لبان مردم کشورم بنشانم.

وی افزود: طی چند سال گذشته تمرینات زیادی را برای موفقیت در پارالمپیک پشت سر گذاشتم و برای کسب مدل طلا به لندن آمدم و تمام برنامه‌ریزی من کسب عنوان قهرمانی از مسابقات تیراندازی با کمان بود.

نعمتی ابراز داشت: من در این مسابقات در بخش ریکرو بانوان علاوه بر کسب مدال طلا در مسابقات انفرادی رکورد پارالمپیک را بهبود بخشیدم، رکورد قبلی در این بخش ۶۱۱ بود که رکورد من ۶۱۳ به ثبت رسید و موفق به جابه‌جایی آن رکورد شدم.

وی با اشاره به اینکه پارالمپیک میدان آسانی نیست، گفت: برای حضور همراه با موفقیت برنامه‌ریزی دو ساله‌ای داشتم، البته اکنون بیش از چهار سال است که در این رشته فعالیت دارم و همیشه برای موفقیت در این رشته برنامه‌ریزی داشتم، اما به علت اینکه مسابقات پارالمپیک عرصه ویژه‌ای بود، موفقیت در این میدان برنامه‌ریزی ویژه‌ای را می‌طلبید.

نخستین بانوی طلایی کشورمان در پارالمپیک گفت: به لطف خدا توانستم با کسب مدال از این مسابقات علاوه بر به ثمر نشاندن این برنامه‌ها خستگی دو سال گذشته را از تنم خارج کنم.

نعمتی عنوان کرد: سطح پارالمپیک بالاترین حد مسابقات ورزشی معلولان است و ورزشکاران از تمام کشورها با آمادگی بالایی شرکت کرده بودند و برای کسب عنوان و مدال با یکدیگر به پیکار برخاستند.

وی با بیان اینکه پس از کسب هر عنوان و مدالی توسط هر یک از بچه‌های کاروان ایران شادی و خوشحالی در درون اردوی تیم ملی موج می‌زد، تصریح کرد: همه از کسب عنوان بچه‌های کاروان ایران خوشحال بودند و از شادی در پوست خود نمی‌گنجیدند.

نعمتی افزود: به هنگام کسب این مدال همه به من تبریک گفتند و تمام اعضای تیم ملی تیر و کمان و مربیان نسبت به عملکردم خوشحال بودند و ابراز رضایت می‌کردند.

وی گفت: باید از این فرصت استفاده کنم و از پیام‌ها و قدردانی‌های استاندار کرمان، شهردار، نمایندگان مردم کرمان مجلس شورای اسلامی، شورای شهر کرمان، مسئولان اداره کل ورزش و جوانان و نخعی رئیس هیئت ورزشی جانبازان و معلولان استان و همچنین مسئولان هیئت تیراندازی با کمان قدردانی کنم.

نعمتی بیان داشت: کسب این مدال دشواری‌های زیادی داشت، اما سخت‌تر از کسب مدال حفظ این عنوان و جایگاه است و برای موفقیت در مسابقات آینده باید میادین و مسابقات مختلفی را تجربه کنم تا بتوانم با کسب تجربه بیشتر با خیالی آسوده‌تر در مسابقات جهانی و پارالمپیک شرکت کنم.

عضو تیم ملی تیراندازی با کمان ایران خاطرنشان کرد: تمام این مسائل به پول و حمایت‌های مالی در ارتباط است و تکرار این عناوین و موفقیت‌ها حمایت‌های مالی و حضور حامیان مالی را می‌طلبد و به عقیده من مهم‌ترین مشکل ورزش تیراندازی در شرایط کنونی نبود حامیان مالی است.

وی افزود: من با کسب عناوین مختلف و کسب دو مدال از پارالمپیک پاسخ اعتماد بسیاری را داده‌ام و اکنون نوبت دیگران است تا با حضور خود در میدان زمینه‌ساز موفقیت‌های بعدی برای ما باشند، موفقیتی که در نهایت متعلق به ورزش استان و مردمان شریف دیار کریمان است.

نعمتی بیان کرد: از مسئولان انتظار دارم تا از ورزشکاران جانباز و معلول حمایت بیشتری کنند و این حمایت‌ها مقطعی و در بازه زمانی ویژه‌ای نباشد.

وی با بیان اینکه موفقیت‌های اخیر ورزشکاران زن ما در مسابقات داخلی و خارجی بیانگر توان و استعدادهای بانوان است، از مسئولان خواست تا به ورزش بانوان اهمیت بیشتری دهند.

نعمتی با اشاره به اینکه نمیتوان نقش خانواده را در این موفقیت بدون تاثیر دانست، گفت: باید تشکر ویژهای از حمایتهای خانوادهام و به ویژه خواهرم داشته باشم، همچنین باید از رهام شهابی همسرم که زحمات من بر روی دوش وی است، تشکر و تقدیر کنم.