به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، حجت الاسلام سید احمد موسوی ظهر یکشنبه در همایش بزرگ آداب دیدار، با بیان اینکه حج بالاترین فرصت اثبات بندگی است، عنوان کرد: حج نشانه بندگی خالص خداوند بوده که در آن آدمی با پاک کردن گرد و غبار دنیوی به فطرت پاک انسانی می رسد.

وی با بیان اینکه عرفات بهترین فرصت برای دست یابی به عفو و بخشش الهی است، تصریح کرد: حجاج این فرصت بزرگ را مغتنم شمرده و از طریق این موهبت خود را به دژ مستحکم الهی رسانده و در دنیا و آخرت عاقبت به خیر شوند.

حجت الاسلام موسوی در ادامه با اشاره به اینکه در سال جاری ۷۵ هزار زائر ایرانی به حج تمتع مشرف می شوند، افزود: این زوار در قالب ۴۴۹ کاروان به سفر حج اعزام خواهند شد.

وی در مورد سهمیه ایران برای زوار حج تمتع نیز اظهار داشت: متاسفانه در سال جاری کشور عربستان سهمیه ایران را به ۲۰ هزار نفر کاهش داده است.

این مسئول در مورد علت کاهش سهیمه زوار ایرانی نیز گفت: وزیر حج عربستان در توضیح این موضوع به آیین نامه ها و قوانین آن کشور استناد کرده و تاکنون پیگیری های وزارت امور خارجه ایران نیز برای افزایش سهمیه نتیجه نداده است.

وی همچنین متقاضیان ثبت نامی برای حج عمره را در کشور ۶ میلیون نفر اعلام کرد و اظهار داشت: از سال آینده تمامی ثبت نامی های عمره بر اساس نوبت اعزام می شوند و سهمیه های موجود نیز حذف خواهند شد.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه از ۴ تا ۲۹ مهر ماه سال جاری۲۲۷ پرواز رفت زائران ایرانی انجام می‌شود، تصریح کرد: پروازهای برگشت زائران حج تمتع امسال نیز از ۱۰ آبان ماه آغاز می‌شود.

همایش بزرگ آداب زیارت، یکشنبه با حضور رئیس سازمان حج و زیارت کشور و جمعی از مسئولان استانی در محل بوستان بش قارداش بجنورد برگزار شد.