به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، خولیو ولاسکو در نشست خبری دیدار تیم‌های ملی والیبال ایران و ژاپن اظهار داشت: بابت پیروزی امشب و صعودی که به لیگ جهانی داشتیم از تمام بازیکنان، مربیان، سرپرست تیم و خبرنگاران تشکر می کنم. والیبال ایران امشب به تاریخ جدیدی رسید و این تحول بزرگی برای ما بود.

وی تصریح کرد: تیم ایران با صعود به لیگ جهانی در محدوده تیم‌های بزرگ جهان قرار می گیرد. بنابراین نیاز به تغییرات بزرگی دارد و باید با برنامه ریزی بهتر نیازهای خود را برای لیگ جهانی پوشش دهیم.

وی صعود تیم ملی والیبال به لیگ جهانی را تقدیم به زنان ایران کرد و یادآور شد: والیبال در شرایط فعلی و با توجه به جمعیت تماشاگری که دارد نیازمند حضور بانوان در سالن هم هست. والیبال یک رشته خانوادگی است که نباید خشم، جنگ و بی ادبی وارد آن شود. من در کشورهای زیادی دیده ام که زنان به راحتی در کنار مردان تیم ها را تشویق می کنند.

سرمربی تیم ملی والیبال با بیان اینکه به بازیکنانم افتخار می کنم یادآور شد: نسبت به دو سال پیش که آمدم بازیکنان تغییر زیادی کرده اند، آنها در این مدت زحمت کشیدند و با تلاشی که داشتند به هدف خود رسیدند ضمن اینکه پیروزی امشب مختص تیم فعلی نیست بلکه تیم ها و بازیکنان قبلی نیز در آن سهیم هستند.

ولاسکو در مورد وضعیت خود برای ادامه همکاری با تیم ملی اظهار داشت: پس از رقابت های انتخابی المپیک در این زمینه صحبت هایی با داورزنی داشتم فعلا به یک استراحت طولانی نیاز دارم. نیاز دارم مدتی در کنار خانواده‌ام باشم و یا اینکه برای دیدن دوستانم به آرژانتین سفر کنم. باید خستگی ام کاملا درآید سپس تصمیم بگیرم. فعلا هیچ چیز مشخص نیست.

" خولیو ولاسکو در مدت دو سال حضور در والیبال ایران تا چند درصد به اهدافش رسید؟ "، وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر گفت: قهرمانی آسیا را می خواستیم که به آن رسیدیم. تلاش کردیم وارد المپیک شویم که متاسفانه به خاطر یک گیم آن را از دست دادیم و حالا هم تلاشمان برای حضور در لیگ جهانی به نتیجه رسید و حالا باید بزرگترین هدف را حضور در المپیک برزیل قرار دهیم.

سرمربی تیم ملی والیبال ادامه داد: البته باید با طرفدارانی که والیبال ایران دارد میزبانی رویدادی بزرگ مانند فینال لیگ جهانی را هم مد نظر داشت البته برای گرفتن امتیاز این میزبانی باید برنامه ریزی دقیق داشت الان در بعد بین الملل روی والیبال ایران حساب باز شده است و فدراسیون جهانی هم فقط به عملکرد توجه دارد.

ولاسکو که پیش از این با ایتالیا حضور در لیگ جهانی را تجربه کرده است در مورد حضوردوباره در این رقابتها با تیم ملی ایران گفت: لیگ جهانی شرایط خاص خود را دارد، راه طولانی، غذاهای متفاوت و غیره. بازیکنان ایران باید کنار آمدن با این شرایط را بپذیرند آنها که خیلی زود دلشان برای کباب ایران تنگ می شود. بازیکنان در سفری که ۱۰ روز است در روزهای آخر احساس دلتنگی می کنند.

وی تصریح کرد: اینکه رقابت های لیگ جهانی چگونه برگزار شود و نوع رفت و آمد تیم ها مشخص نیست اما در کل شرایط لیگ جهانی با دیگر رویدادها کاملا متفاوت و سخت تر است. بازیکنان باید با این شرایط کنار بیایند.

سرمربی تیم ملی والیبال با بیان اینکه حضور گروه بندی لیگ جهانی انجام نشده است گفت: معلوم نیست وضعیت‌مان در این مسابقات چگونه شود. شاید شانس بیاوریم و با تیم های پائین مانند کره جنوبی هم گروه شویم شاید هم با تیم های توانمندی مانند برزیل و روسیه در یک گروه قرار بگیریم البته در لیگ جهانی تیم هایی هم هستند که در سطح متوسط قرار دارند مانند هلند.

ولاسکو در مورد دستیارش که قرار است در والیبال ایتالیا مشغول بکار شود گفت: او مهره مهمی در تیم ایران است. البته فعالیت وی در ایتالیا زمانی که اینجا با تیم ملی ایران کاری ندارد فکر نمی کنم از این بابت مشکلی برای ادامه همکاری با او باشد. البته " سیچلو " هم به استراحت نیاز دارد.

وی در مورد بازیکنان تیم ملی والیبال ایران و اینکه در هر مرحله از مسابقات پدیده ای جدید معرفی می شود اظهار داشت: در ایران به نام بازیکن خیلی توجه می شود طوری که اگر بازیکنی جوان باشد و اسم هم نداشته باشد در صورت باخت مجرم می شود. برخی مربیان از اسم های بزرگ می ترسند اما من به این موضوع توجهی ندارم چون همیشه داشتن نام بزرگ، کارساز نیست. بازیکنان باید خود را در تمرین نشان دهند.

خولیو ولاسکو در پایان گفت: ممکن است بازیکن در یک شرایط خوب باشد اما در شرایط دیگر بازیکن دیگری خود را نشان دهد. برخی بازیکنان که بزرگ بودند در طول تمرینات متوجه شدند که باید بدون توجه به نامشان کار کنند تا پیشرفت داشته باشند. لیگ جهانی نیاز به گروه بزرگی از بازیکنان دارد نمی توان برای این مسابقات به ۱۲ بازیکن بسنده کرد.