وزیر کار و امور اجتماعی گفت: رشد ۵/۳ درصدی نرخ بیکاری فصل بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته یعنی بیش از ۵/۱ میلیون بیکار، ‌ اما وزارت کار چنین برداشتی ندارد.

به گزارش افکارنیوز به نقل از باشگاه خبری فارس «توانا» شیخ‌الاسلامی در نشست صمیمانه‌ای که به مناسبت روز خبرنگار در وزارت کار و امور اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: امیدوارم همیشه در عرصه خبررسانی و این موضوع خطیر همیشه موفق باشید.
وی ادامه داد: موضوع رسانه و اصل اطلاع‌رسانی را مکمل کار خود می‌دانیم و فکر می‌کنیم اگر از این ظرفیت استفاده شود در انجام ماموریت‌ها توفیق بیشتری داریم.
وزیر کار در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر اینکه در بچگی آرزوی چه شغلی را داشته است، گفت: از بچگی آرزو داشتم معلم شوم و در حال حاضر نیز به غیر از وزیر بودن معلم دانشگاه هستم.
وی با اشاره به اینکه با کار رسانه و مطبوعات ناآشنا نیستم، تصریح کرد: در گذشته یک نشریه داشتیم که همه کارها به علت سختی و کندی دوستان بر دوش بنده بود.
به گزارش فارس هرچند این نشست صمیمانه برگزار شد اما به نظر می‌رسید وزیر دل پری از برخی رسانه‌ها دارد، تا جایی که به موضوع انعکاس اظهارات خود در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای در رسانه‌ها پرداخت و بیان داشت: در آن مراسم بنده اسمی از مردم نیاوردم که حال ندارند کار کنند؛ اما متاسفانه یک رسانه با شیطنت تیتری خلاف واقع زده که این جمله کاملا خلاف واقع بود.
وی تاکید کرد: جنجال‌آفرینی و مردم را و مسئولان را به جان هم انداختن برای مردم چه حاصلی دارد، این موضوع برای ما مهم نیست چون ما با اعتقادی که داریم کار می‌کنیم و از رسانه‌ها انتظار همکاری داریم.
خبرنگاری سوالی از شیخ‌الاسلامی راجع به نرخ بیکاری پرسید که وی جواب داد: در همه جای دنیا مراجع علمی و تخصصی برای این موضوع وجود دارد و در کشور ما مرکز آمار این موضوع را برعهده دارد که نرخ بیکاری بهار امسال ۶/۱۴ اعلام شد.
وی ادامه داد: بنده هم معتقدم استخراج این آمار حتما خطا دارد، چون کار دست است و بنده نیز به این موضوع اشکال می‌گیرم و حاضرم استدلال کنم به این آمار نمی‌تواند درست باشد. الان ۵/۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته که ۵/۳ درصد یعنی بیش از ۵/۱ میلیون بیکار، ‌ اما وزارت کار چنین برداشتی ندارد. با این وجود اگر از ما بپرسند همان آمار را می‌دهیم ولی ته دلمان آن را اشتباه می‌دانیم.
وزیر کار در مورد اشتغال و بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی تاکید کرد: در همه دنیا ۹۸ درصد بنگاه‌ها کوچک است و این آمار در کشور ما ۹۶ درصد است.
شیخ‌الاسلامی با بیان اینکه وزارت کار به تنهایی مسئول ایجاد اشتغال نیست، خاطرنشان کرد: ما به خبرنگاران گفتیم مسئول اشتغال نیستم اما بیشترین وقت را در این وزارتخانه صرف اشتغال می‌کنیم و ۹۰ درصد فکر ما صرف اشتغال است.
وی ادامه داد: در حال حاضر ما تنمان را به تنهایی زیر بار اشتغال داده‌ایم.
به گزارش فارس در پایان وزیر با خبرنگاران عکس یادگاری گرفت و قول داد که همکاری مستمری با خبرنگاران رسانه‌های مکتوب داشته باشد.