رحیمی اگر سندی دارد به دادگاه شکایت کند

به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در جلسه پرسش و پاسخ با حضور طلاب و روحانیون حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان بناب بیان کرد: به خاطر اینکه کشور به تنازع کشیده نشود، ناچاریم کوتاه بیاییم ولی مثل اینکه یک طرف نمی‌خواهد کوتاه بیاید، از این رو باید با کمترین هزینه از آن عبور کنیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه براساس اصل ۱۷۴ قانون اساسی کشور نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور وظیفه اصلی سازمان بازرسی است، گفت: هم اکنون نزدیک به ۳۰ هزار شعبه بانک و یا شبه بانک با ۳۰۰ هزار نفر کارمند و پرسنل در کشور مشغول فعالیت هستند که نظارت بر عملکرد آنها جزو وظایف ذاتی ماست ولی ما در کل کشور تنها ۲ هزار نفر پرسنل داریم.

*نظارت‌گریزی یکی از مشکلات دستگاه‌های دولتی است

وی در ادامه با انتقاد از عدم نظارت‌پذیری توسط دستگاه‌های دولتی عنوان کرد: نظارت‌گریزی یکی از مشکلات دستگاه‌های دولتی ماست و هنوز فرهنگ نظارت در کشور جا نیفتاده است.

پورمحمدی تصریح کرد: فرهنگ نظارت در جامعه ما ضعیف است و تأسف‌بارتر اینکه از یک نظارت‌ستیزی گسترده در کشور نیز روبه رو هستیم و مدام علیه بازرسی جوسازی می‌کنند.

وی، فساد را بلای جامعه دانست و در عین حال گفت: چون با فساد مبارزه می‌کنیم باید تاوان آن را نیز بدهیم.

*با تهمت‌ها و فحش‌ها صحنه را ترک نخواهیم کرد / پای آن ایستاده‌ایم

پورمحمدی با بیان اینکه از روزی که بنده این مجموعه را تحویل گرفتم، سازمان بازرسی را در کشور جا انداختم، گفت: با فحش‌ها و تهمت عده‌ای صحنه را ترک نخواهیم کرد و پای آن ایستاده‌ایم، با جار و جنجال، دروغ و تهمت صحنه را ترک نخواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اظهارات اخیر رحیمی بیان کرد: ما با سند صحبت می‌کنیم و آنها نیز اگر سندی دارند به دادگاه شکایت کنند، ما تسلیم قانون هستیم و قانون هیچ‌گونه ماجراجویی در خصوص پرونده‌های فساد را قبول ندارد، تسلیم جوسازی هم نمی‌شود البته کسی که با فساد مبارزه می‌کند، باید تاوان آن را نیز بدهد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه تأکید کرد: ملت ایران آبرو و حیثیت خود را در مسیر ارتقاء این کشور گذاشته و مسئولان هم باید در این مسیر گام بردارند چرا که اگر مسئولان با مردم صادقانه برخورد کنند، در بین مردم عزیز خواهند بود.