به گزارش افکارنیوزحمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این پرسش که «آیا پنج‌شنبه‌ها مدارس تعطیل است؟»، اظهار داشت: مصوبه ما از روز اول تا امروز این موضوع بوده که کسی نمی‌تواند برنامه مصوب آموزشی را در روزهای پنج‌شنبه برگزار کند؛ به این معنی که اگر پایه اول دبیرستان ۳۲ ساعت در هفته درس دارد، یک ساعت آن را نیز نمی‌توان، پنج‌شنبه گذاشت.

وی تأکید کرد: تمام ساعات درسی مصوب دانش‌آموزان باید در روزهای شنبه تا چهارشنبه برگزار شود و پنج‌شنبه‌ها و بعدازظهر تمام هفته‌ها، مسئولان مدارس می‌توانند برنامه تجمیعی داشته باشند.

* هیچ اجباری برای آمدن دانش‌آموزان به مدرسه در روزهای پنج‌شنبه نیست

حاجی‌بابایی توضیح داد: برنامه تجمیعی به این معنی است که مسئولان مدارس می‌توانند دانش‌آموزان را به اردو برده یا برنامه‌های متنوع فرهنگی، تربیتی و تفریحی برگزار کنند؛ به عنوان مثال اولیا ‌می‌توانند یک روز در مدرسه جمع شوند و با فرزندانشان برنامه‌های شاد داشته باشند؛ برنامه‌های روزهای پنج‌شنبه، جمعه و بعدازظهرهای تمام روزها فوق برنامه و اردو خواهد بود.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه «استفاده از کلمه می‌توانند به این معنی است که مدارس اجباری برای برگزاری برنامه در روزهای پنج‌شنبه ندارند، درست است؟»، افزود: بله، همین‌طور است؛ اجباری در این برنامه‌ها نیست و هیچ‌کس نمی‌تواند دانش‌آموز را در روزهای پنج‌شنبه و بعدازظهرهای هفته مجبور کند به مدرسه بیاید و این زمان‌ها دراختیار خانواده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مسئولان مدرسه میتوانند برنامههایی را پیشبینی کنند و اگر خانوادهها راضی بودند فرزند خود را به مدرسه میفرستند و هیچ اجباری در این خصوص نیست؛ چرا که از نظر ما دقیقهای برای تعلیم و تربیت تعطیل نیست و تعلیم و تربیت در کنار خانواده در روزهای پنجشنبه، جمعه و بعدازظهرها هم هست، اما این برنامهها شکل دیگری پیدا میکند.