پیش بینی سردار حاجی زاده از جنگ با اسرائیل

به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه مراسم رژه نیروهای مسلح با اشاره به این مراسم گفت: رژه ادوات و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح نشان داد که ایران آمادگی کامل برای دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران را دارد و ما اجازه نمی‌دهیم هیچ کشوری فکر تعرض به کشور را داشته باشد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اطلاعات جدید در مورد پهپاد جاسوسی گفت: این پهپاد که در اختیار مجموعه سپاه قرار دارد تا کنون دستاوردهای زیادی را برای ما داشته، دارد و در آینده نیز خواهد داشت.

حاجی زاده اظهار داشت: شناخت ما از برنامه‌ها و سیستم تهاجمی و دفاعی غربی‌ها برای ما مفید است.

وی در خصوص سامانه موشکی رعد که برای اولین بار در رژه امروز به نمایش درآمد، گفت: ما سال‌ها است که در تهیه سلاح‌های تهاجمی تحریم هستیم اما در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی در سلاح‌های تدافعی و پدافندی داشتیم و همکاری‌های مشترک جهاد خودکفایی سپاه و ارتش پیشرفت‌های چشمگیری را در این خصوص رقم زده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه از ایده تا محصول خیلی از تجهیزات ما ایرانی است گفت: انشاءالله در ما‌ه‌های آینده نیز پیشرفت‌هایی را در این خصوص اعلام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه برد موشک‌های رعد ۵۰ کیلومتر و ارتفاع آن ۷۰ هزار پا است گفت: ‌ این موشک‌ها مخصوص مقابله با هواپیماهای آمریکایی تهیه شده است.

حاجی زاده همچنین در خصوص این که اگر رژیم صهیونیستی آغازگر حمله به ایران باشد واکنش جمهوری اسلامی ایران به این تعرض چگونه خواهد بود گفت: شاید مدیریت شروع درگیری با رژیم صهیونیستی باشد اما مدیریت و ادامه درگیری، سطح برخورد و نقطه انتهایی درگیری را ما تعیین می‌کنیم و در این صورت دیگر چیزی از رژیم صهیونیستی باقی نخواهد ماند.

وی در پاسخ به این سوال که در صورت حمله اسرائیل برخورد اولیه ایران با این رژیم چگونه خواهد بود گفت: ‌ مطمئن باشید برخورد اولیه ما خارج از انتظار این رژیم است و آنها تصوری از واکنش ما نخواهند داشت.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه همچنین در خصوص رزمایش مشترک آمریکا و ۲۵ کشور دیگر در خلیج فارس گفت: این رزمایش هیچگونه تهدیدی برای ما نیست و هیچ کشوری نمی‌تواند اقدام موثری بر علیه ایران داشته باشد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که در زمان وقوع جنگ چه اتفاقی برای تنگه هرمز خواهد افتاد گفت: ‌ اگر روزی بیاید که تنگه هرمز برای ما منافعی نداشته باشد و آنها بخواهند ما را از این منافع محروم کنند ما نیز آنها را محروم خواهیم ساخت.

حاجی زاده در ادامه افزود: ‌ در شرایط فعلی مشکلی وجود ندارد و همه کشورها از تنگه هرمز استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: امنیت تنگه هرمز را جمهوری اسلامی ایران تامین میکند نه کشوری دیگری.