آغاز فعالیت پلیس زن در زندان‌های کشور

به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، زنان پلیس زندان‌ها با درجه پاسیاری از دانشگاه علوم انتظامی فارغ‌التحصیل شدند. این زنان دوره های آموزشی لازم را در این دانشگاه گذرانده‌اند و با معرفی به یگان حفاظت سازمان زندان ها، به زندان‌های زنان سراسر کشور اعزام و مشغول به خدمت خواهند شد.

در مراسم دانش آموختگی پس از ادای سوگند فراگیران دوره اول، خانم شایگان رییس مجتمع کوثر دانشگاه علوم انتظامی گزارشی از عملکرد دوره آموزشی فراگیران پاسیار سازمان زندان‌ها ارائه کرد.

وی گفت: در طی مدت آموزشی ۶ ماهه این نیروها با شرکت در دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی و همچنین ماموریت‌های سازمان زندان‌ها آشنا شدند.

شایگان افزود: آموزش‌هایی مانند بازرسی‌های بدنی، اعزام و بدرقه، شرکت در دوره های کارورزی در زندان زنان از جمله آموزش‌هایی بود که به این نیروها ارائه شد.

در ادامه مراسم حجت الاسلام عباسپور رییس عقیدتی سیاسی دانشگاه علوم انتظامی در خصوص زندگی و جایگاه حضرت معصومه(س) و حساسیت کار نیروهای پلیس زندان مطالبی را بیان کرد. سپس سرهنگ شفیعی جانشین فرماندهی یگان حفاظت سازمان زندان‌ها، درباره ماموریت‌ها و وظایف سازمان زندان‌ها، نیاز و ضرورت حضور نیروهای پلیس زندان زنان سخنانی را ایراد کرد و بر دقت لازم و توجه به رعایت دستورالعمل‌ها به ویژه نکات مهم در امر اعزام و بدرقه و استفاده از آموزش‌های ارائه شده تاکید کرد.

وی افزود: این نیروها پس از یک دوره کارورزی ۵ روزه در تهران و البرز به استانهای محل خدمت اعزام می شوند.