به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، فرهاد پورفرضی، قائم مقام وزیر بهداشت و رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در نشست کمیته‌های اجرایی طرح پزشک خانواده در اردبیل گفت: ما در تمام شهرستان‌ها پیش‌بینی‌های لازم را برای تأمین پزشک مورد نیاز برای عملیاتی شدن نظام ارجاع در سه سطح انجام دادیم که تنها در سطح فوق تخصص با برخی مشکلات روبرو هستیم که امیدواریم با تأمین منابع انسانی مورد نیاز، این مشکل نیز برطرف شود.

وی افزود: از فردا به صورت رسمی طرح پزشک خانواده با ثبت‌نام خانواده‌های اردبیلی و انتخاب پزشک به اختیار خود آنها آغاز می‌شود و تا پایان مهرماه تمام مراحل و تمهیدات مورد نیاز اعم از انتخاب پزشک و ویزیت پایه و اولیه صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در پرونده الکترونیکی هر شهروند اردبیلی مشخصات و علایم احتمالی بیماری و وضعیت سلامتی آنها ثبت و ضبط می‌شود.

پورفرضی گفت: وضعیت پرداختی پزشکان در طرح پزشک خانواده مطلوب است؛ به طوری که دانشگاه علوم پزشکی ضمانت پرداخت حق‌الزحمه پزشکان را در صورت کوتاهی بیمه برعهده دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: هم اکنون میانگین درآمد پزشکان عمومی حدود ۲۰ میلیون ریال است که در طرح پزشک خانواده به ۶۰ میلیون ریال می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح درآمد هزینه حق‌الزحمه پرستار و ماما، اجاره دفتر و سایر هزینه‌های جانبی مطب بر عهده پزشک است.

وی به پوشش ۲۵۰۰ نفری هر پزشک در اجرای طرح پزشک خانواده اشاره کرد و یادآور شد: این تعداد افراد زیر پوشش پزشک بوده، اما این مسئله به معنای ویزیت ماهانه یا بیمار بودن همه این افراد نیست.

وی تصریح کرد: برای تعداد بیماران پزشک متخصص سقفی وجود ندارد و شهروندان در این مورد آزادی عمل دارند.