احمدی‌نژاد: پرچم ایران یگانه پرچم توحید است

به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری جمعه امروز در مراسم اهتزاز بزرگترین پرچم جمهوری اسلامی ایران که با حضور مسئولین کشوری و لشکری در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد ضمن تقدیر و تشکر از شهردار و شهرداری تهران برای برگزاری این مراسم افزود: از شهردار تهران و همکاران ایشان و بنیاد حفظ آثار ارزشهای دفاع مقدس به خاطر این ایده تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه پرچم یک نشانه و علامت است این پرسش را مطرح کرد که چرا برای ملت ها پرچم از اهمیت بالایی برخوردار است.

احمدی نژاد گفت: پرچم نشانه به هم پیوستگی و وحدت یک ملت است ضمن آنکه به عنوان نشانه فرهنگ و مطالبات و آرمانهای ملت نیز شناخته می شود.

وی با بیان اینکه در پرچم ایران این نماد وحدت به خوبی دیده می شود اظهار داشت: در پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران آرمانها و فرهنگ و اندیشه بلند ملت ایران به خوبی دیده می شود. از این رو معتقدم که ما می توانیم با قاطعیت اعلام کنیم که پرچم ایران یگانه پرچم توحید است.

رئیس جمهورافزود: علت اصلی این امر آن است که در پرچم ما نماد توحید و عدالت به خوبی دیده می شود.

احمدی نژاد: با بیان این که برای همه ملت ها پرچم محترم است خاطرنشان کرد: از نگاه سایر ملتها پرچم ملتها محترم است از این رو احترام به پرچم لازم است و همانطور که اذعان داشتم پرچم علامت مقدسی است بویژه در ایران که نشانه توحید است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید حرمت پرچم را نگه داشت اظهار داشت: حرمت پرچم را باید به دو شکل مورد توجه قرار داد.

وی افزود: در سطح اول باید به احترام پرچم اشاره کرد هر جا که پرچم را دیدم باید به آن احترام بگذاریم نباید پرچم به زمین بیفتد و نباید لگدمال شود بنابراین باید در بهترین جایگاه آراسته و مستقر شود چرا که پرچم علامت موجودیت یک ملت است.

احمدی نژاد گفت: از این رو در ایران نیز باید به پرچم احترام بگذاریم و معتقدم احترام به پرچم باید در رفتار آحاد ملت ایران نهادینه شود.

رئیس جمهور افزود: در سطح دوم باید به حقیقت واقعی پرچم اشاره کرد حرمت حقیقی پرچم بسیار مهم است.

وی گفت: ممکن است ملتی در ظاهر پرچم خود را به اهتزار در بیاورد اما در واقع آن پرچم در اهتزار نباشد اهتزاز حقیقی پرچم در آن است که آحاد جامعه و بزرگان جامعه به اصل توحید، ارزشها و آرمانهای آن اعتقاد داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین ممکن است یک کشور اسلامی به اسلام توجه ویژه ای داشته باشد اما در زندگی مردم اهمیت اسلام کمتر دیده شود در آن صورت اهتزاز آن پرچم فاقد ارزش است.

رئیس جمهور با بیان اینکه همه ما باید برای خدا کار کنیم افزود: اگر کار برای خدا نباشد دیر یا زود نمادهای ظاهری در هم خواهد شکست.

احمدی نژاد افزود: همچنین معتقدم باید توحید و عدالت در تک تک زندگی مردم متجلی شود. ضمن آنکه باید برای عدالت نیز کار کرد. باید عدالت را به خوبی در جامعه مستقر کنیم.

وی همچنین ارزشهای اصلی یک پرچم را توحید و عدالت دانست و گفت: اگر پرچم می خواهد همیشه برافراشته بماند باید به عدالت وتوحید توجه ویژه ای داشته باشد.

احمدی نژاد با بیان اینکه امروز جهان به شدت به فرهنگ امام خمینی نیازمند است افزود: امروز جهان به شدت به مکتب و فرهنگ امام راحل نیازمند است مکتبی که پشت این پرچم مقدس نهفته است.

وی با بیان اینکه ماموریت ملت ایران آن است که از ارزشهای نورانی این سرزمین دفاع و پاسداری کنند اظهار داشت: علاوه بر این ماموریت اول باید مردم ارزشها را تدوین و به بشریت تشنه امروز معرفی کنند.

رئیس جمهور در پایان سخنانش تاکید کرد: در هفته دفاع مقدس باید یک بار دیگر با امام راحل و شهیدان و حضرت ولی عصر (عج) تجدید پیمان کنیم تا با جدیت راه آنها را ادامه دهیم.