به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، ویتالی چورکین، نماینده دایم روسیه در سازمان ملل روز پنج‌شنبه اعلام کرد که روسیه مطالبات مربوط به تحریم‌های سازمان ملل را اجرا می کند اما معتقد است تحریم‌های یکجانبه علیه ایران به حل مساله هسته‌یی این کشور کمکی نمی‌کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری نووستی، این دیپلمات روسی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در زمینه اجرای تحریم های اعمال شده علیه ایران به دلیل دنبال کردن برنامه هسته‌یی در این کشور اظهار کرد: روسیه تمام قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد ایران را به طور کامل اجرا می‌کند.

چورکین خاطرنشان کرد: در ضمن ما معتقدیم اعمال تحریم‌های یکجانبه بیشتر به ثمربخشی تحریم‌ها و در مجموع جمعی بودن و وحدت اقدامات جامعه بین المللی برای حل و فصل مسایل مربوط به برنامه هسته‌یی ایران لطمه وارد می‌کند.

به گفته وی تحریم‌های یکجانبه علیه تهران در تعدادی از موارد دارای " ماهیت فراسرزمینی هستند که از نقطه نظر حقوق بین الملل به هیچ وجه قابل قبول نیست ".

ايران همواره بر صلح آميز بودن برنامه هستهيي خود تاكيد و به صراحت اعلام كرده است كه سلاح هستهيي در دكترين دفاعي ايران جايگاهي ندارد.