فروش بلوکی ۲ شرکت دولتی به ارزش ۷۸۰۲ میلیارد ریال

بلوك هاي ۴۹ و ۱۶ درصدي پتروشيميهاي پرديس و زاگرس در مجموع به ارزش ۷۸۰۲ ریال بعنوان اولین واگذاریهای سازمان خصوصی سازی در فرابورس فروخته شد.



به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان خصوصی سازی؛ روز گذشته نخستین بلوک سهام دولتی در قالب سهام شرکت پتروشیمی زاگرس در بازار سوم فرابورس عرضه شد که به دلیل رقابت در دقایق پایانی، ادامه رقابت به امروز(دوشنبه) موکول شد.

بر اساس آگهی منتشر شده در جراید نرخ پایه هر سهم بلوک ۱۶ درصدی این شرکت ۴۸۰ تومان تعیین شده بود که در نهایت هر سهم با نرخ ۸ هزار و ۶۲۳ ریال به فروش رسید.

همچنین صبح امروز ۴۹ درصد سهام شرکت پتروشیمی پردیس با قیمت پایه هر سهم ۱۰۰ میلیون ریال عرضه شد که در نهایت پس از رقابت قیمت هر سهم به ۱۰۰میلیون و ۴۰۰ ریال رسیده و معامله شد.

بر اساس این گزارش، ظهر امروز پس از کسر ۵ درصد سهام ترجیحی با واگذاری ۴۶ هزار و ۵۵۰ سهم شرکت پتروشیمی پردیس به ارزش ۴ هزار و ۶۵۵ میلیارد و ۱۹ میلیون ریال و نیز ۳۶۵ میلیون و ۱۴ هزار و ۱۹۹ سهم شرکت پتروشیمی زاگرس به ارزش ۳ هزار و ۱۴۷ میلیارد و ۵۱۷ میلیون ریال، اولین واگذاری سازمان خصوصی سازی در فرابورس در مجموع با فروش ۳۶۵ میلیون و ۶۰ هزار و ۷۴۹ سهم دو شرکت دولتی به ارزش ۷ هزار و ۸۰۲ میلیارد و ۵۳۶ میلیون ریال کلید خورد.

گفتنی است؛ شرایط واگذاری سهام این دو شرکت ۳۰ درصد نقد و مابقی اقساط ۳ ساله است و مهلت پرداخت حصه نقدی و ارائه اسناد تضمینی توسط خریداران این شرکتها ۲۰ روز کاری، از تاریخ انجام معامله خواهد بود.