به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، حجتالاسلام مجتبی ذوالنور در همایش نبرد دیروز و امروز که امروز به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد، در جمع دانشجویان این دانشگاه اظهار کرد: دشمن پس از پیروزی انقلاب اسلامی دو هدف را دنبال میکند که یکی سقوط نظام و دیگری جلوگیری از اشاعه و توسعه انقلاب به کشورهای دیگر است که تاکنون ناموفق بوده.

وی ادامه داد: دشمن برای تحقق اهداف خود از راه‌های گوناگونی وارد عمل شده که یکی از آنها تبلیغات سوء و دیگری تحریم‌ علیه ایران اسلامی و فشار اقتصادی بر مردم است.

وی با بیان اینکه دشمن از گذشته با استفاده از رسانه‌ها سعی در تخریب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته، تصریح کرد: فشارهای دشمن بر ایران قدمت طولانی دارد و وجود ۱۲۴ رادیو ضد انقلابی نیز بیانگر این مطلب است که قبل از پیدایش اینترنت با همکاری مزدوران ایران را زیر فشار قرار می‌دادند.

ذوالنور افزود: تمام خباثت دشمن زمانی آشکار شد که مزدوران شرق و غرب با دست نشاندن صدام و حزب بعث، جنگی ناخواسته و نابرابر را به این سرزمین اسلامی تحمیل کردند.

وی با اشاره به اهداف دشمن از جنگ علیه ایران اسلامی بیان کرد: بزرگ‌ترین هدف دشمن از جنگ با ایران نابودسازی نظام جمهوری اسلامی و تجزیه کشور بود که در همین راستا نیز ضد انقلاب برخی استان‌های مرزی ایران را در ابتدای پیروزی انقلاب ناآرام کرده و آرامش را از آن نواحی و نواحی دیگر ایران گرفتند.

ذوالنور تأکید کرد: این انقلاب مقدس با خون هزاران شهید به دست آمده و باید با تمام قوا از این انقلاب دفاع کرد.

وی با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس از ۲۳ کشور جهان اسیر گرفتیم، ابراز کرد: ما با یک کشور در حال جنگ نبودیم و سند اثبات این ادعا اسرایی هستند که از ۲۳ کشور جهان گرفته بودیم.

ذوالنور اضافه کرد: تجهیزات دشمن در این جنگ نابرابر قابل قیاس با ایران نبود و صدام با استفاده از عکس‌های ماهواره‌ای حتی می‌توانست جاده‌های کوچک ما را نیز شناسایی کند. در آن زمان شرق و غرب برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران با یکدیگر متحد شدند، گرچه پیش از آن رابطه مطلوبی باهم نداشتند.

جمهوری اسلامی کانون بیداری اسلامی در جهان است

وی به بیداری اسلامی اشاره و تشریح کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری ایران اسلامی ام‌القرای کشورهای اسلامی قرار گرفته و امروز جمهوری اسلامی کانون بیداری اسلامی در جهان است.

ذوالنور خاطر نشان کرد: اسرائیل توانایی حمله به ایران را ندارد و امام خمینی(ره) نیز در این رابطه می‌گویند که اگر اسرائیل اقدامی نمی‌کند، نه اینکه نمی‌خواهد بلکه نمی‌تواند.

این مسئول با اشاره به تحریم‌های دشمنان علیه ایران اسلامی اظهار کرد: تا زمانی که ما بر اصول خود پایبند هستیم، تحریم‌ها و فشارها برای خارج کردن ما از اهدافمان وجود خواهد داشت که نوع و شکل این فشارها تغییر می‌کند.

وی اذعان کرد: اگر انقلاب اسلامی تا به اینجا پیش رفته است به خاطر تعابیر و دوراندیشی‌ ولایت فقیه است.

ذوالنور با بیان اینکه امروزه نوع جنگ دشمن تغییر یافته، افزود: امروزه دشمن از طریق نبرد سایبری و جنگ نرم وارد عمل شده تا به اهداف گذشته خود که براندازی نظام جمهوری اسلامی است، دست پیدا کند.

این مسئول اضافه کرد: دنیا و دشمنان در حال حاضر از معنویتی که در نظام وجود دارد، می‌هراسند و این معنویت و روح الهی که در انقلاب وجود دارد، سبب ناتوانی دشمن شده است.

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه اهداف نظام ثابت است، خاطرنشان کرد: اهداف نظام اسلامی همواره ثابت است و همان ارزشهای والا و ارزشمند انقلاب اسلامی است.