به گزارش افکارنیوز، به نقل از کیهان، روزنامه انگلیسی گاردین درباره انتشار برخی اخبار مبنی بر احتمال حذف نام منافقین از فهرست گروه های تروریستی آمریکا نوشت: سران این سازمان میلیون ها دلار به برخی اعضای کنگره، به برخی شرکت های لابی کننده و همچنین شماری از مقامات سابق رشوه پرداخته اند.
این روزنامه به افشای برخی اسامی پرداخت و نوشت: از جمله افرادی که رشوه گرفته اند الیانا راس لتینن رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا است که براساس تحقیق مذکور ۲۰ هزار دلار از یک گروه مرتبط با منافقین دریافت کرده است. متهم دیگر باب فیلنر عضو کنگره است که، هزینه سفر وی به پاریس برای سخنرانی در برابر طرفداران منافقین از سوی یک گروه مرتبط با منافقین پرداخت شده است. این هزینه حدود ۱۴ هزار دلار برآورد شده است، همچنین تید پو نماینده ایالت تگزاس در کنگره آمریکا هزاران دلار از یک گروه حامی منافقین دریافت کرده است، تا در سخنرانی هایش از آنها دفاع کند. از سوی دیگر مایک روجرز رئیس کمیسیون اطلاعات و امنیت و دانا روراباچر رئیس کمیسیون فرعی نظارت بر امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نیز هزاران دلار برای حمایت از گروهک منافقین در کنگره، دریافت کرده اند.

گاردین در عین حال، اقدام وزارت خارجه آمریکا را بی آبرویی بزرگ برای واشنگتن توصیف کرد، و می نویسد: «مسلمانان در طول دهه اخیر در آمریکا به دلیل کوچک ترین حرکت مشکوک تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند. اغراق نیست اگر ادعا کنیم که هر مسلمانی که حتی دورترین نسبت را با یک گروه مشکوک به فعالیت های تروریستی داشته تحت تعقیب قرار گرفته است. بسیاری تحت عنوان پرطمطراق فعالیت های سیاسی در راستای حمایت از گروه های تروریستی، محاکمه بلکه به مخوف ترین زندان های تاریخ سیاسی آمریکا در اقصی نقاط جهان برای گذراندن دوران حبس خود منتقل شدند. با اینهمه ما در آمریکا شاهد سیاستمداران سابق و دیپلمات های بازنشسته ای هستیم که در استخری از پول شنا می کنند و البته از طریق حمایت از سازمان های تروریستی است که این ثروت را به جیب زده اند. بسیاری از آنها پس از دریافت پول از سازمان مجاهدین خلق خواهان حذف نام این گروه از لیست های تروریستی شدند.»

این روزنامه می افزاید: پرونده جنایت های اعضای سازمان مجاهدین خلق بر هیچ کس در اروپا و آمریکا پوشیده نیست در حالی که مسلمانان آمریکایی فراوانی این روزها در زندان های آمریکا به دلیل اتهام هایی بسیار سبک تر از مجاهدین خلق، روز را شب می کنند. استانداردهای دوگانه آمریکا نام این سازمان را از لیست سیاه خارج می کند.

گاردین مبارزه تروریسم را واژه ای بی معنا و دستمالی شده در آمریکا توصیف کرد و نوشت: سازمان تروریستی مذکور روزگاری کنار صدام ایستاد و دنبال منافع بود و پس از آن به سمت اسرائیل و آمریکا گردش کرد. آنها در جنگ صدام علیه ایران، ۸ سال کنار دولت بغداد ایستادند و اقدام آمریکا در نگاه مردم ایران، دشمنی با آنهاست.

در همین حال روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت با اشاره به قریب الوقع بودن حذف نام این سازمان تروریستی از فهرست گروه های تروریست آمریکا نوشت: تصمیم آمریکا برای حذف منافقین از لیست تروریستی، پاداش واشنگتن به این گروه برای همکاری با موساد در برنامه هسته ای ایران است.
این روزنامه افزود: سازمان مجاهدین خلق از گروه هایی بوده است که صدام برای مقابله با گسترش تشیع از آن حمایت کرد و با تزریق پول و سلاح به آن در جنگ با ایران از آن ها استفاده کرد.
از سوي ديگر روزنامه واشنگتن پست در همين زمينه نوشت: برخي از مقامات و كارشناسان امور سياسي آمريكا با اين اقدام مخالف اند زيرا از نظر آن ها هرگونه حمايت آمريكا از آن سازمان، وجهه آمريكا را در داخل ايران تخريب مي كند. زيرا در ايران بسياري از مردم عادي آن سازمان را يك گروه تروريستي تلقي مي كنند و سياست آمريكا را نابخردانه مي خوانند. اكنون به نظر اين كارشناسان خشم افكار عمومي ايران بار ديگر متوجه آمريكا خواهد شد. آنها در جنگ ۸ ساله مورد حمايت صدام قرار داشتند.