افکارنیوز

: زنی که مردان پولدار را شکار می‌کرد و با همدستی همسر و پسرش اموال آنها را سرقت می‌کرد در بازجویی‌های تخصصی پلیس راز قتل مردی پرادوسوار را فاش کرد.

یکی از ساکنان خیابان ترکمنستان روز ۲۷ شهریور وقتی متوجه شد از وانتی که کنار خیابان پارک شده است بوی تعفن متصاعد می‌شود قسمت بار وانت را نگاه کرد و جسمی پتوپیچ‌ شده را دید.

وقتی او پتو را کنار زد جنازه مردی جوان نمایان شد. او بلافاصله موضوع را به پلیس اطلاع داد و ساعتی بعد تیمی از کارآگاهان جنایی و متخصصان بررسی صحنه جرم در محل حاضر شدند. بررسی‌های اولیه فاش کرد حدود ۴۸ ساعت از مرگ این مرد می‌گذرد.

وجود آثار خراش روی گردن مرد ناشناس و همچنین نحوه رها شدن جسد جای تردیدی باقی نمی‌گذاشت که این مرد قربانی جنایت شده است. مردی که جسد را پیدا کرده بود، گفت: «این وانت از یک روز قبل همین‌جا پارک شده بود تا اینکه من امروز به موضوع مشکوک شدم و جسد را پیدا کردم.»

جسد درحالی به پزشکی قانونی انتقال یافت که کارآگاهان فهمیده بودند وانت موردنظر مسروقه است و در واقع ردی از قاتل یا قاتلان وجود ندارد. هنگامی که افسران جنایی تلاش‌هایشان را برای شناسایی مقتول آغاز کردند پی بردند دو روز قبل زنی جوان مفقود شدن شوهر ۳۰ساله‌اش به نام سیاوش را به پلیس اطلاع داده بود.

طبق گفته این زن سیاوش که مردی ثروتمند بود روز حادثه سوار بر خودرو پرادو شخصی‌اش خانه را ترک کرده و بعد از آن ناپدید شده و گوشی تلفن همراه وی نیز خاموش بود. به دلیل شباهت سیاوش با مقتول، زن جوان به پزشکی قانونی فراخوانده شد و بعد از رویت جسد هویت او را تایید کرد اما گفت نمی‌داند شوهرش به چه دلیل و با چه انگیزه‌ای کشته شده است.

کارآگاهان که گام اول تحقیقات را با موفقیت برداشته بودند در ادامه سعی کردند ردی از پرادوی مسروقه به دست بیاورند. تفحص‌ها در این زمینه همچنان ادامه داشت تا اینکه خبر رسید مردی مظنون به قتل توسط ماموران گشت کلانتری تهرانپارس بازداشت شده است. این جوان با رفتاری مشکوک در حال برداشت پول از دستگاه خودپرداز بود که ماموران به وی ظنین شدند و بعد از بررسی‌های ابتدایی فهمیدند کارت عابربانک مسروقه است.

وقتی فاش شد این کارت به سیاوش تعلق دارد مظنون در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت. او که ابتدا سعی می‌کرد از پاسخ دادن به سوالات طفره برود فقط به گفتن این جمله بسنده کرد که کارت را از یکی از دوستانش گرفته تا موجودی آن را به حساب دیگری منتقل کند.

این فرد بعد از چند جلسه بازجویی بالاخره گفت: «کارت را ناپدری‌ام به من داده بود.» ماموران بعد از آنکه هویت مرد موردنظر را به دست آوردند، فهمیدند او که سعید نام دارد همراه همسرش ملیحه از مردان ثروتمند سرقت می‌کنند به همین سبب این زوج در عملیاتی غافلگیرکننده بازداشت شدند و بعد از مدتی انکار بالاخره ماجرای قتل را فاش کردند. ملیحه در اعترافاتش گفت: «من به همراه شوهر و پسرم و مردی دیگر مردان ثروتمند را شناسایی می‌کردیم و با مسموم کردن آنها اموال‌شان را می‌دزدیدیم.

سیاوش هم یکی از طعمه‌های ما بود که در خانه‌مان به قتل رسید.» سعید نیز به کارآگاهان گفت: «شگرد ما برای اخاذی به این شکل بود که خودروهای مدل بالایی را که مردان تنها سوار بر آن بودند شناسایی و تعقیب می‌کردیم. وقتی راننده اتومبیلش را پارک می‌کرد شماره تلفن همسرم را روی یک برگ کاغذ می‌نوشتیم و آن را زیر برف‌پاک‌کن ماشین می‌گذاشتیم و از راننده می‌خواستیم با این شماره تماس بگیرد.

بعد از آن ملیحه در جریان گفت‌وگوی تلفنی طعمه‌هایمان را وسوسه می‌کرد و با او در پارک یا مکانی خلوت قرار می‌گذاشت و در این قرار به او خوراکی مسموم می‌خوراند. در همان هنگام که ملیحه در حال پیش بردن نقشه‌مان بود من و دیگر اعضای باند چرخ‌های ماشین سوژه‌مان را پنچر می‌کردیم.»

این مرد ادامه داد: «طعمه‌مان بعد از چند دقیقه بدحال می‌شد و به خیابان برمی‌گشت تا سوار ماشینش شود اما وقتی می‌دید خودرو پنچر است سعی می‌کرد هرچه زودتر آن را پنچرگیری کند ولی حین این کار از حال می‌رفت و در همان لحظه ما به سرعت او را داخل خودرواش می‌انداختیم و به خانه‌مان در جنوب تهران می‌بردیم و تمام اموالش را می‌دزدیدیم بعد هم وقتی او به هوش می‌آمد وی را کنار خیابان رها می‌کردیم.»

متهم به سرقت از پنج مرد به این شیوه اقرار کرد و گفت خودروهای مسروقه را در شرق کشور به قاچاقچیان فروخته است. او همچنین توضیح داد: «سیاوش آخرین طعمه‌مان بود. بعد از اینکه او را به خانه‌مان رساندیم من برای انجام کاری از منزل بیرون رفتم. سیاوش زودتر از معمول به هوش آمد.

ملیحه به من تلفن زد و این موضوع را اطلاع داد و من هم توصیه کردم دوباره بیهوشش کند سیاوش چند بار بیهوش شد تا اینکه جانش را از دست داد. وقتی من به خانه برگشتم جسد را پتوپیچ و در وانتی مسروقه در خیابان رها کردم. بنا بر این گزارش تحقیقات از این زوج همچنان ادامه دارد.