به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، سایت خبری «استاپ وار»، ‌ به قلم «رابین بستی» می‌نویسد: «پائول فلین» ‌ نماینده پارلمان انگلیس، ‌ از پارلمان اخراج شد؛ فقط به این خاطر که «فیلیپ هاموند» وزیر دفاع انگلیس را دروغ‌گو خواند. «پائول فلین»، «جرمی کربین» و «کارولین لوکاس» نمایندگان پارلمان انگلیس، در تاریخ مارس ۲۰۱۲، نامه‌ای را با مضمون «جنگ را متوقف کنید» ‌ به دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس تحویل دادند و در آن خواستار عقب‌نشینی فوری سربازان انگلیسی از خاک افغانستان شدند.



* سربازان انگلیسی در نقش سپرهای انسانی



در ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۲، در مجلس عوام انگلیس، «پائول فلین» به این خاطر که وی در خطاب به «فیلیپ هاموند» وزیر دفاع انگلیس گفت که او از سربازان انگلیسی به عنوان سپرهای انسانی برای حفظ شهرت و اعتبار خود، استفاده می‌کند و آنها را به جنگی نافرجام اعزام می‌کند تا بیهوده و برای هیچ کشته شوند، از پارلمان انگلیس بیرون انداخته شد. او «هاموند» و سایر وزرای دولت را به سیاستمداران جنگ جهانی اول «که دروغ می‌گفتند و سربازها کشته می‌شدند»، تشبیه کرد. «پائول فلین» اتهام دروغ‌گویی را که به وزرا نسبت داد بود، پس نگرفت و به مدت ۵ روز از رفتن به مجلس عوام، محروم شد.



* نماینده پارلمان، وزیر دفاع انگلیس را به دروغ‌گویی متهم کرد



«پائول فلین» یک روز پس از آنکه شماری از نمایندگان پارلمان خواستار خروج فوری سربازان انگلیسی از خاک افغانستان و منتظر نماندن آن‌ها تا تاریخ تعیین شده برای خروج در سال ۲۰۱۴ شدند، به وزیر دفاع اتهام دروغ‌گویی زد. «دنیس مک شین» وزیر کار سابق انگلیس که درگذشته از تمامی جنگ‌های ۱۱ سال گذشته حمایت کرده است - پرسید که چرا دولت به سربازان انگلیسی اجازه داده است تا «بدون هیچ هدفی، خود را قربانی کنند.» به گفته وی، آن‌ها درگیر نبردی نافرجام هستند که هیچ‌گونه منفعت راهبردی برای انگلیس در پی ندارد.



*سربازان انگلیس را برای کریسمس، به خانه‌هایشان بازگردانید



«جان ردوود» وزیر سابق محافظه کار گفت: «سربازان انگلیس را برای کریسمس، به خانه‌هایشان بازگردانید.» «هاموند» در پاسخ گفت: ‌ ما در افغانستان میراثی داریم که به بهای گزافی بدست آمده است. ۴۳۰ نفر از کارکنان ارتش انگلیس، جان خود را در این راه از دست داده‌اند و ما قصد داریم تا در آینده با آموزش نیروهای امنیت ملی افغانستان، نقش کنونی خود را به آن‌ها محول کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که منافع امنیت ملی انگلیس، در کنار این میراثحفظ می‌شود.



* در حملات «سبز به آبی»، نیروهای افغان، ‌ مربیان و آموزش‌دهندگان خود را به قتل می‌رسانند



یا «هاموند» در زمان ایراد این سخنان، از اینکه ناتو قصد تعلیق «آموزش و تعلیم» سربازان و پلیس افغان را دارد اطلاعی نداشت؟ این اقدام ناتو به خاطر حملات «سبز به آبی» است که در آن‌ها، نیروهای افغان، ‌ مربیان و آموزش‌دهندگان خود را به قتل می‌رسانند. شمار حملات «سبز به آبی» در سال جاری، منجر به کشته شدن ۵۱ نفر از نیروهای ناتو شد که ۱۵ نفر از آن‌ها طی ۳ هفته گذشته جان خود را از دست دادند. ۹ سرباز انگلیسی در ۲۰۱۲، به دست نیروهای سرکش افغانستان، کشته شدند. در سال ۲۰۱۱، ارتش انگلیس تنها با یک مرگ در اثر حمله «نیروهای سرکش افغانستان» مواجه شد.



* اگر به خواسته نمایندگان توجه می‌شد، جان ۲۵ سرباز انگلیسی و تعداد زیادی افغان، نجات پیدا می‌کرد



تاکنون برای حفظ این میراث، ۴۳۰ تن از سربازان انگلیس کشته شده‌ و ده‌ها هزار افغان نیز در دهه گذشته، جان خود را از دست داده‌اند. در ماه مارس ۲۰۱۲، «پائول فلین» به همراه دو نماینده دیگر با نام‌های «جرمی کاربن» و «کارولین لوکاس» نامه‌ای به دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس، با مضمون «جنگ را متوقف کنید»، ‌ دادند و خواستار خروج فوری سربازان انگلیس از خاک افغانستان شدند. اگر دولت انگلیس به این خواسته اعتنایی می‌کرد، ‌ جان ۲۵ سرباز انگلیسی که پس از آن تاریخ کشته شدند و همین‌طور جان تعداد بی‌شماری افغان که در همان بازه زمانی کشته شده‌اند، حفظ می‌شد.



* مرگ سربازان آمریکایی بهایی است برای رسیدن به پیروزی



اکنون، تنها سؤالی که از دیوید کامرون می‌توان پرسید، می‌توان همان سؤالی باشد که با پرسش جان کری در سال ۱۹۷۱، مجلس سنای آمریکا را در تنگنا قرار داد و یا سؤالی که یک سرباز آمریکایی هنگامی‌که از جنگ بازگشت، پرسید: چطور می‌توانید از کسی بخواهید که آخرین فردی باشد که در افغانستان جان خود را از دست می‌دهد؟ ریچارد نیکسون رئیس‌جمهور آمریکا گمان می‌کرد که مرگ سربازان آمریکایی بهایی است که باید داد تا از شکست در جنگ جلوگیری شود. این مسئله به ۴ سال پیش از عقب‌نشینی ارتش آمریکا از ویتنام بازمی‌گردد؛ زمانی که بیش از یک میلیون غیرنظامی ویتنامی و کامبوجی کشته شدند.



به راستی جان چه تعداد انسانی باید توسط دیوید کامرون و دولت وی قربانی شود تا بدین وسیله بتوانند وجهه خود را حفظ کنند؟