به گزارش افکارنیوز،مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با فارس در واکنش به کاریکاتور اهانت‌آمیز روزنامه شرق به رزمندگان اسلام در هفته دفاع مقدس اظهار داشت: اهانت کردن مجاز نیست و معتقدم این کاریکاتور اهانت به رزمندگان اسلام است.

نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: این نوع کاریکاتورها ذره‌ای از بیداری و بصیرت رزمندگان نمی‌کاهد و خورشید آنها را کم‌فروغ نخواهد کرد بلکه تنها این افراد ماهیت خود آنها بیش از پیش آشکار می‌کنند.

وی بر همین اساس گفت: عطاءالله مهاجرانی زمانی که وزیر ارشاد بود مدعی شد اگر ملت ایران و عراق از طریق گفت‌وگوی تمدن‌ها از یکدیگر شناخت داشتند جنگی شکل نمی‌گرفت که بنده همان‌جا به وی پاسخ دادم ماهیت دفاع مقدس را نشناخته است؛ چراکه ملت ایران و عراق با یکدیگر جنگ نکردند بلکه دستی که این جنگ را به راه انداخت رژیم صدام به نمایندگی از آمریکا اسرائیل بود.

رحماندوست اضافه‌کرد: فردای آن روز مهاجرانی گفت این برادر جانباز منظور مرا درک نکرده است؛ البته بنده دیگر پاسخی به وی ندادم چراکه این حرف مهاجرانی را نوعی عقب‌نشینی می‌دانستم.

وی با بیان اینکه این کاریکاتوریست باید درباره اقدام خود توضیح دهد، یادآور شد: آزادی به معنی اهانت نیست و با توجه به برداشتی که داریم این تصویر اهانت است و باید در مقابل گفت «ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری».

رحماندوست در پایان خاطرنشان کرد: کشیدن این تصویر نشانگر بیظرفیتی و نفهمی کاریکاتوریست آن از دفاع مقدس است.