تبیین دفاع ‌مقدس خاطره‌گویی نیست

به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، محمدرضا نقدی در جمع بازدیدکنندگان نمایشگاه یاد یاران در قم با بیان اینکه دفاع مقدس حادثه‌ای بی‌نظیر در تاریخ انقلاب بود، ابراز کرد: این دوره هشت ساله در واقع درخشان‌ترین نقطه تاریخ ملت ایران محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران در دوران جنگ توانست به تنهایی در مقابل همه قدرت‌های شیطانی ایستادگی کرده و از ارزش‌های انقلاب و آرمان‌های امام راحل(ره) به خوبی دفاع کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به توهین‌های اخیر به پیامبر اسلام(ص) گفت: اگر امت اسلام از درس‌های بزرگ دفاع مقدس عبرت می‌گرفت، امروز دشمنان به خود اجازه چنین کاری را نمی‌داد.

وی عنوان داشت: امروز وظیفه داریم که فرهنگ غنی دفاع مقدس را مورد توجه قرار داده و تکلیف خود را از روی مطالعه آن بشناسیم.

نقدی با بیان اینکه رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس با علم به شهادت پای در عرصه جنگ و جهاد می‌گذاشتند، اظهار کرد: این روحیه شهادت‌طلبی موجب می‌شد که آنها در خاک عراق نیز عملیات‌های موفقیت‌آمیزی داشته باشند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین دفاع مقدس را سراسر حماسه و فداکاری توصیف کرد و افزود: ایمان به خدا و توسل به اهل بیت(ع) عامل پایمردی رزمندگان در جبهه‌ها بود.

وی ادامه داد: گفته‌ها و ناگفته‌های بسیاری از دوران جنگ وجود دارد اما باید توجه داشته باشیم آنچه را بگوییم که روشن‌گر راه آینده بوده و تکلیف را در شرایط کنونی مشخص کند.

نقدی با تاکید بر ظرفیت دفاع مقدس در خصوص تعیین تکلیف فردی و اجتماعی نسل امروز تصریح کرد: نباید اجازه دهیم این دفاع عظیم تنها به بیان خاطرات محدود شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: فرهنگ عاشورایی مردم ایران آنها را به صحنه آورد و افراد جامعه را به سمت شهادت‌طلبی سوق داد.

وی با اشاره به هجمه گسترده دشمنان علیه فرهنگ و اندیشه جوانان مسلمان ایرانی بیان داشت: در کنار این مسئله تحریم‌های اقتصادی نیز وجود دارد و مقام معظم رهبری نیز به همین دلیل بحثاقتصاد مقاومتی را مورد تاکید قرار داده‌اند.

نقدی خاطرنشان کرد: رزمندگان اسلام در دوران جنگ با کم‌ترین امکانات به مقابله با دشمن ادامه می‌دادند ضمن اینکه خانواده‌ها نیز علاوه بر تقدیم فرزندان خود، کمک‌های نقدی و غیر نقدی گوناگونی را نیز به جبهه‌ها می‌فرستادند و این مسئله می‌تواند الگویی برای زندگی امروز ما باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به تأکیدات رهبری در خصوص استفاده از کالای ایرانی گفت: در زمان جنگ دشمنان تحریم‌های شدیدی علیه ایران اعمال کردند و رزمندگان مجبور بودند بسیاری از ابزارهای لازم را خودشان بسازند و این درس بزرگی است که می‌توان در بحثاقتصاد مقاومتی آن را به کار بست.

وی اضافه کرد: پیش از پیروزی انقلاب بازارهای مختلف به دلیل توهین رژیم به امام خمینی (ره) چندین ماه تعطیل میشدند، بنابراین امت اسلام میتواند خرید کالا از کشورهایی که به پیامبر اسلام (ص) توهین میکنند را تحریم کند.