به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی روز سه شنبه گذشته اعلام کرد: نخستین فروند از نسل جدید جنگنده‌ های صاعقه تا پایان سال جاری وارد ناوگان هوایی کشورمان می شود.

نسل جدید جنگنده‌های صاعقه، نسبت به جنگنده‌های موجود پیشرفته تر هستند و به دست کارشناسان و متخصصان داخلی ارتقا یافته‌اند. بر این اساس، ارتقای مهمات و بمب‌های هوشمند و سامانه‌های الکترونیکی نوین نصب شده بر روی نسل جدید جنگنده های صاعقه از ویژگی‌های این جنگنده‌ها به شمار می‌رود.

پیوستن جنگنده های جدید صاعقه به ناوگان هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در برخی رسانه های عربی مورد توجه قرار گرفته است.

روزنامه الخلیج امروز در گزارشی درباره تحولات ایران اعلام کرد: ایران از یک جنگنده جدید رونمایی کرد و بار دیگر رژیم صهیونیستی را تهدید به نابودی کرد.

در این گزارش به اظهارات برخی فرمانده هان سپاه و ارتش جمهوری اسلامی اشاره شده که به برخی جزئیات پاسخ ایران به حمله احتمالی آمریکا و رژیم صهیونیستی اشاره شده است.

پایگاه خبری النشره لبنان نیز در گزارشی اعلام کرد: ایران نسل جدیدی از جنگنده های صاعقه را به ناوگان هوایی اش اضافه کرد.

روزنامه الرای اردن نیز امروز در گزارشی نوشت: نسل جدید جنگنده های صاعقه تا چند ماه دیگر در ناوگان هوایی ایران مورد استفاده قرار می گیرد.

روزنامه القدس فلسطین نیز در گزارشی به بازتاب تقویت ناوگان هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پرداخته است. در این گزارش آمده است: ایران در زمانی این جنگنده را معرفی کرده که تهدیدات اسرائیل درباره حمله به این کشور همچنان فروکش نکرده است.

خاطرنشان می شود طی روزهای اخیر آزمایش موفقیت آمیز سیستم موشکی رعد و فعالیت عملیاتی زیردریایی طارق ۹۰۱ و ناوشکن سهند در آبهای خلیج فارس به طور گسترده در رسانه ها مورد توجه قرار گرفته بود و از آن به عنوان پاسخ محکم ایران به رزمایش اخیر در منطقه یاد شد.