به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، ابراهیم کریمخانی با اشاره به سرقت مسلحانه با یک کشته و زخمی در صرافی آریانا در اردبیل که روز شنبه اول مهر ماه اتفاق افتاد، گفت: عملیات خوبی در این خصوص انجام‌شده که امیدواریم به زودی با تعقیب پلیس متهم به قتل دستگیر شود.

وی ادامه داد: پلیس اقدامات خوبی در این خصوص انجام داده و چند تن در این رابطه دستگیر شده‌اند که به دنبال مهره اصلی این موضوع هستیم.

فرمانده انتظامی استان اردبیل افزود: بعد از دستگیری این افراد اطلاعاتی در این مورد بیان می‌کنیم.

کریمخانی در ادامه به تشریح برنامه‌های هفته نیروی انتظامی که از ۸ مهرماه شروع می‌شود، پرداخت و با بیان اینکه امسال ۷۲درصد سرقت‌ها در اردبیل منجر به کشف شده است، افزود: امسال هفت درصد کشف سرقت را نسبت به ۶ماهه سال قبل داریم که این کشف نسبت به ۶ ماهه سال قبل ۵۰ درصد رشد یافته است.

وی با اشاره به وقوع ۱۶ فقره قتل در سال جاری، افزود: ۱۵مورد از قتل‌ها توسط پلیس کشف شده که حدود ۹۵درصد قتل‌ها کشف شده است.

انهدام ۱۷ باند فساد

فرمانده انتظامی استان اردبیل با بیان اینکه در رابطه با کل جرائم امسال سه درصد نسبت به سال قبل کاهش جرایم داریم، افزود: ۱۷ باند فساد کشف و اعضای آن دستگیر شدند که نسبت به سال قبل ۵۵ درصد کشفیات در این مورد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در ۶ماهه امسال ۳۱ درصد کشفیات موادمخدر و افزایش دستگیری قاچاقچیان را داشتیم، گفت: امسال ۷۳ قاچاقچی با ۲۹باند متلاشی شد که ۱۰۹ دستگاه حامل موادمخدر نیز توقیف شد.

وی از کاهش سه درصدی متوفیان در حوزه پلیس‌راه خبرداد و افزود: در تصادفات درون‌شهری آمار تصادفات نسبت به سال قبل ۳۱ درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامي استان اردبيل از كشف و دستگيري باند متخلف نيز خبر داد و افزود: اعضاي اين باند كه مشتريان بانك را به محض خروج از بانك تعقيب ميكرد، دستگير شدند.