به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، پایگاه الوفاق گزارش داد: نظامیان رژیم بحرین در ادامه اقدامات سرکوبگرانه خود علیه تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز تعدادی را بازداشت کردند.

این پایگاه بیان کرد: نظامیان رژیم دو ساعت قبل از شروع تظاهراتی در منامه به منزلی حمله کردند و تعداد ده نفر را پس از ضرب و شتم و تهدید بازداشت کردند.

الوفاق افزود: به این افراد تهمت تجمع غیرقانونی زده شده است در حالی که این تظاهرات اصلا شروع نشده بود و یورش به منزل مذکور کاملا غیر قانونی بوده است.

الوفاق بیان کرد: این اقدامات رژیم نشانه خط مشی رژیم و برملا کننده اصلاحات دروغین آن است. این موضوع می تواند دستاویزی برای فعالان حقوق بشری در داخل و خارج از کشور باشد.

جدای از بازداشت غیرقانونی و گستاخی نظامیان رژیم بحرین اینکه دادستانی به آنها اتهام تجمع غیرقانونی زده است نشانگر بی تاثیر بودن گزارش بسیونی است.

خبر دیگر اینکه نظامیان رژیم بحرین عصر دوشنبه نیز به ۱۸ منطقه و روستا در بحرین حمله کردند. در این حمله آنها چهار نفر را بازداشت و از گازهای سمی و خفه کننده علیه مردم به طور گسترده ای استفاده کردند.

مردم بحرین در مناطق منامه، ستره الخارجیه، مهزه، وادیان، ستره القریه، النبیه صالح، العکر، المعامیر، النویدرات، دمستان، شهرکان، القدم، عالی، الدیه، جنوسان، الدیر، قریه القریه و البلاد القدیم دست به تظاهرات زدند.

در منطقه " سماهیج " نظامیان رژیم بحرین به مسجد امام زین العابدین(ع) حمله کردند؛ در حالی که هیچ تظاهراتی در این منطقه برگزار نشده بود و سه نفر را بازداشت و اموال مسجد را تخریب کردند.

در منطقه ستره الخارجیه در تظاهراتی شرکت کنندگان خواستار آزادی همه بازداشت شدگان به ویژه زنان شدند و بازداشت زنان را ننگی بر دامان رژیم دانستند.

در النعیم نیز تظاهراتی در همبستگی با موضوع بازداشت شدگان به ویژه بازداشت شدگان زندان جو و از جمله شیخ محمد علی المحفوظ برگزار شد. این تظاهرات با شعار " گوانتاناموی بحرین " برگزار شده بود.

در منطقه کرزکان نیز تظاهرات کنندگان خواستار آزادی زندانیان شدند.