خبرنگار شهید پرس‌تی‌وی درسوریه کیست

به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، «مایا ناصر» جوان ۳۵ ساله‌ و اهل لاذقه بود که در محله «حرف المسیفره» به دنیا آمد.

مایا مدتی در لبنان با دفتر سازمان ملل متحد همکاری می‌کرد و پس از آن برای آموزش زبان و درس راهی آمریکا شد و مدتی را نیز در آنجا زندگی کرد.

وی به دلیل علاقه زیاد به حرفه خبرنگاری ابتدا نویسندگی را شروع کرد و در روزنامه‌های سوری مطالب گزارش مانند منتشر می‌کرد تا اینکه چند ماه قبل به عنوان خبرنگار و گزارشگر، تیم «پرس تی‌وی» در سوریه را همراهی کرد.

http://www.afkarnews.ir/images/docs/files/000150/nf00150898-1.jpg

مایا ناصر در حین عکاسی از درگیری مقابل ستاد مشترک ارتش سوریه به شهادت رسید

شهید مایا ناصر در عین حالی که با شبکه خبری پرس‌تی‌وی همکاری می‌کرد، نتوانست علاقه خود به عکاسی را نادیده بگیرد و بر همین اساس از یک ماه پیش تاکنون حرفه عکاسی را با همکاری با خبرگزاری فارس آغاز کرد و در این مدت بیش از چندین گزارش تصویری از حوادثسوریه آماده کرد که اخرین گزارش وی مربوط به انفجار روز گذشته مدرسه فرزندان شاهد دمشق بود.



شهید مایا ناصر دقایقی قبل از شهادت


وی همیشه دوربین را همراه خود داشت تا در کنار فیلمبرداری از حوادث، عکاسی نیز انجام دهد که امروز نیز دقیقاً برای همین کار خود را به محل درگیری نیروهای ارتش سوریه و افراد مسلح مقابل ساختمان ستاد کل نیروهای مسلح رسانده بود.

وی در حین عکاسی از صحنه آتش سوزی ستاد مشترک ارتش سوریه و درگیری نیروهای ارتش با افراد مسلح به شهادت رسید.

همکاران وی در دفتر پرستیوی و العالم در دمشق میگویند هنگامیکه گلوله به بدن وی اصابت کرده بود، در عین حالی که لبخند میزد، جان خود را به جان آفرین تسلیم کرد. روحش شاد