به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، «عدنان الاسدی» قائم مقام وزارت کشور عراق در اظهاراتی وجود ارتش موسوم به ارتش آزاد عراق را در این کشور رد کرده و آن را شایعاتی منتشر شده از سوی حزب منحله بعثو سازمان تروریستی القاعده برای تاثیرگذاری بر ذهن شهروندان عراق دانست تا همچنان عراقی‌ها در حالتی از ترس و وحشت زندگی کنند.

وی آمادگی وزارت کشور عراق برای مقابله با این تحرکات را مورد اشاره قرار داده و گفت که این وزارتخانه، اطلاعات و ابزارهای انسانی و غیربشری برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این پدیده را در اختیار دارد و در صورت وجود چنین ارتشی در عراق ما برای حفظ کشور و سلامتی شهروندان عراقی با آن مقابله خواهیم کرد.

پیش از این یک شبکه ماهواره‌ای وهابی از تاسیس سازمانی تروریستی با عنوان ارتش آزاد عراق خبر داده و اعلام کرد که نسخه ارتش آزاد سوریه از سوی گروه‌های تروریستی در عراق تاسیس شده است.

وی در این گفت‌وگو در مورد اتفاقات سوریه نیز گفت که عراق در بحرانی مانند بحران سوریه به سر نمی‌برد، اما از پیامدهای آن می‌ترسد، به همین علت دولت عراق، وزارت کشور و نیروهای امنیتی احتیاط‌های لازم برای مقابله با این پیامدهای احتمالی را در دستور کار قرار می‌دهند.

وی همچنین تاکید کرد که نیروهای نظامی عراق در مرزهای این کشور با سوریه مستقر هستند و برای این پیامدها آماده‌اند.

الاسدی ادامه داد که در برخی مواقع درگیریهایی میان برخی از قاچاقچیان و نیروهای مرزبان به وجود میآید و ما در این درگیریها سلاحهای زیاد و برخی موارد قاچاق دیگر را ضبط کردهایم و نیروهای عراق برای هر پیامد منفی بر اوضاع عراق آماده هستند.