به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، بسیاری از رسانه های غربی امروز به درخواست احمدی نزاد برای ایجاد نظم نوین جهانی پرداختند و برخی از رسانه ها هم از بی توجهی غول نفتی جهان به تحریم های غرب علیه ایران خبر دادند

روزنامه " واشنگتن پست " چاپ آمریکا با اشاره به مصاحبه دکتر احمدی نژاد با خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از وی نوشت: نظم نوین مد نظر من جای نظام عصر کنونی که عصر قلدری آمریکا است را خواهد گرفت.

خبرگزاری رویترز نیز ازشکست تحریمهای نفتی ایران خبر داده و نوشت: " ویتول " بزرگترین شرکت خرید و فروش کننده نفت در جهان با وجود تحریم های آمریکا و اروپا علیه ایران به خرید و فروش نفت ایران ادامه می دهد و خود را ملزم به اجرای تحریم ها نمی داند.

" لس آنجلس تایمز " چاپ آمریکا به نقل از " جولیبرمن " رئیس کمیته امنیت داخلی سنای آمریکا ضمن اذعان به توانمندی های نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، این نیرو را بدون ارائه هیچ مدرکی متهم به انجام حملات سایبری اخیر به سیستمهای مالی بزرگترین بانک های آمریکا کرد.

همچنین روزنامه آمریکایی " نیویورک تایمز " به خبر تحریم جشنواره فیلم اسکار توسط ایران در اعتراض به انتشار فیلم موهن آمریکایی و صهیونیستی به ساحت نورانی پیامبر اسلام(ص) پرداخت.

روزنامه " گاردین " چاپ انگلیس در خصوص اظهارات دکتر احمدی نژاد در نیویورک نوشت: احمدی نژاد بر خلاف توصیه های " بان کی مون " دبیرکل سازمان ملل متحد که از او خواست تا درباره اسرائیل صحبت نکند باز هم از فرصت حضورش در نیویورک استفاده کرده و اظهارات محکمی علیه اسرائیل ایراد کرد و گفت این رژیم هیچ ریشه ای در خاورمیانه ندارد و باید از بین برود.

" دیلی تلگراف " چاپ انگلیس نیز با اشاره به اظهارات دکتر احمدی نژاد در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت احمدی نژاد بر ضرورت ایجاد یک نظم نوین جهانی بدون سلطه و قلدری آمریکا در جهان تاکید کرد.