به گزارش افکارنیوز، روزنامه کیهان نوشت: حمزه کرمی از چهره های نزدیک به کارگزاران که سابقه مدیر کلی سیاسی دفتر ریاست جمهوری در دوره سازندگی را نیز برعهده دارد، از همکاران مهدی هاشمی در سازمان بهینه سازی مصرف سوخت بوده و از جمله با سایت جمهوریت نیز که توسط مهدی هاشمی راه اندازی شده، همکاری می کرد. کرمی شهریور ماه سال ۱۳۸۸ به هنگام محاکمه خود، بخشی از رفتارهای آمیخته به خیانت مهدی هاشمی را بازگو کرد. وی با اشاره به اینکه مهدی هاشمی دو میلیارد تومان را از بودجه سازمان بهینه سازی مصرف سوخت خرج تبلیغات انتخاباتی سال ۸۴ کرد، گفت: در تاریخ ۲۹ خرداد ۸۸ در راستای اغتشاشات اخیر انتخابات ریاست جمهوری و به دلیل فعالیت در سایت جمهوریت دستگیر شدم. اینجانب مدیر اسمی سایت جمهوریت بودم و مدیر اصلی سایت جمهوریت آقای مهدی هاشمی رفسنجانی بود و ریشه تخلفات و مشکلات ما به انتخابات نهم ریاست جمهوری برمی گردد.

کرمی با اشاره به اینکه مهدی هاشمی سال ۸۲ به عنوان مدیر عامل سازمان بهینه سازی مصرف سوخت وی را به عنوان مدیر فرهنگ سازی منصوب کرده بود، می گوید: در آنجا شرکت های تبلیغاتی زیادی که دوستان آقای مهدی هاشمی بودند طرف قرارداد می شدند و آماده بودند تا در جهت سندسازی برای استفاده از بیت المال در انتخابات فعالیت کنند. در نتیجه به دستور آقای مهدی هاشمی شرکت های ذکر شده با فاکتورهای جعلی و سندسازی موظف شده بودند برای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری کار کنند. به عنوان مثال، شرکت نشر ذره[وابسته به پسر معادیخواه] ۵۰۰ میلیون تومان پوستر مربوط به آقای هاشمی را چاپ کرد اما پولش را از سازمان بهینه سازی گرفت، به این صورت که آقای مهدی هاشمی با توافق نشر ذره فاکتوری صوری صادر کرد، مبنی بر چاپ ۲۰۰ هزار نسخه از کتاب پنج جلدی کودک یعنی یک میلیون جلد کتاب و این فاکتور صوری به عنوان سند اصلی تلقی شد و پولش را از سازمان بهینه سازی پرداخت کردم و در اختیار نشر ذره قرار گرفت. در حالی که فقط تعداد ۲۵ هزار از این کتاب چاپ شد. برخی از شرکت های دیگر بودند که تحت عنوان آنها پول پرداخت شده بود اما این شرکت ها اصلاً ثبت نشده بودند و وجود خارجی نداشتند.

حمزه کرمی همچنین فاش کرد: «مهدی هاشمی معتقد به پولشویی بود، یعنی اعتقاد داشت به اینکه پول هایی که از این شرکت ها اخذ می شود، باید به صرافی برود و در آنجا تبدیل به دلار و سپس تبدیل به ریال شود. یا یک سری وقت ها خودش برای کارهای تبلیغاتی دلار می داد و می گفت ببرید به ریال تبدیل کنید و سپس تبدیل به دلار و دوباره تبدیل به ریال کنید. وقتی حکمت این کار را از او می پرسیدیم، می گفت با این کار دستگاه های مذکور نمی توانند به سادگی به منشأ پول ها دست پیدا کنند.» وی افزود: «به هر حال فشار مهدی هاشمی به زیرمجموعه و همین طور اینجانب و پرسنل واحد فرهنگسازی و همین طور شرکت های تحت پوشش باعثشد که متأسفانه از این سازمان با فشار وی پول برداشته و برای تبلیغات انتخاباتی پدرش هزینه شود. هر چند وی ۳۲۰ میلیون تومان هم برای کسانی که این کار را می کردند، حق الزحمه در نظر گرفته بود.»

وی سپس درباره انتخابات ریاست جمهوری دهم(سال ۸۸) گفت: ابتدا آقای مهدی هاشمی با من صحبت کرد تا یک کار رسانه ای قوی را برای انتخابات راه اندازی کنیم. چند روز بعد با آقای دکتر جاسبی جلسه داشتیم. ما هم سایت جمهوریت را به عنوان سایت طرفداران هاشمی و با مدیریت ارشد آقای مهدی هاشمی و سردبیری آقای محمدرضا نوربخش و سردبیر شیفت صبح آقای ایرج جمشیدی و سردبیری شیفت عصر آقای مسعود باستانی و پیمان مقدس و با همکاری تعدادی از نویسندگان و خبرنگاران تشکیل دادیم. چند روز بعد آقای جاسبی اعلام کرد من از نظرم منصرف شدم و دستور تعطیلی سایت را صادر کرد، اما آقای مهدی هاشمی گفت که سایت باید ادامه کار دهد و با آن مخالفت کرد.

کرمی می گوید: به دستور آقای مهدی هاشمی مجبور شدیم سایت جمهوریت را ابتدا در مکان دانشگاه واقع در خیابان بنی هاشم سپس در روزنامه فرهیختگان مربوط به دانشگاه آزاد و با پول، هزینه و پرسنل دانشگاه اداره کنیم. سایت جمهوریت ابتدا مقرر بود یک سایتی باشد که از کاندیدای مورد نظر حمایت کند و یک نقد نرمی را به دولت داشته باشد، اما متأسفانه با فشارهای آقای مهدی هاشمی و اطرافیان وی، سایت مذکور یک سایت ساختارشکن، تندرو و سایتی شد که نهادهای رسمی نظام را مانند شورای محترم نگهبان، وزارت کشور، سپاه، بسیج و صدا و سیما تضعیف می کرد. سایت جمهوریت به نقل اخبار غیرواقعی از ستاد موسوی مبنی بر وجود تقلب در انتخابات و تشویش افکار عمومی می پرداخت. سایت جمهوریت برخلاف مواضع رسمی نظام و واقعیت، دائماً شبهه تقلب در انتخابات را تبلیغ و همچنین افزایش صندوق های سیار و موارد مشابه را به عنوان احتمال تقلب در انتخابات ذکر می کرد و التهاب را افزایش می داد.