به گزارش افکارنیوز، کیهان نوشت: به گزارش فایننشال تایمز، وینس کانیستر ارو، رئیس کل پیشین واحد ضد تروریستی سازمان سیا طی مصاحبه ای منتشر شده اظهار داشت: «مجاهدین خلق از سوی شاخه تروریستی موساد اسرائیل مورد استفاده قرار می گیرند. اعضای مجاهدین خلق برای آموزش به اسرائیل می روند و برخی بمب گذاری ها علیه هدف های تعیین شده توسط موساد در ایران از سوی این سازمان صورت می گیرد. از این بابت اسرائیل دستمزد می دهد.

این روزنامه تصریح کرده: غیر از محافل آمریکایی، شماری از محافل اسرائیل نیز به تأمین مالی سازمان منافقین می پردازند. حذف نام این سازمان نشانه روشن نفوذ دلالی سیاسی و پول در واشنگتن است.

رادیو فرانسه با اشاره به تحلیل فایننشال تایمز، اعلام کرد: بسیاری از گروه های مخالف جمهوری اسلامی نیز با مجاهدین خلق مخالفند. مجاهدین خلق در ایران بیشتر گروه بی معنی و فاقد تأثیر یا مزاحم دیده می شوند و برخی رسانه ها از آنها به عنوان کمدی فاجعه بار یاد می کنند.
رضا تقی زاده تحلیلگر رادیو فرانسه اضافه کرد: مسعود خدابنده(از سران سابق مجاهدین) اخیراً نوشته است که آنها در اردن فعال شده اند. اشاره خدابنده به حضور خانواده صدام(دختر وی) در اردن و استفاده از مجاهدین برای ناآرام ساختن اوضاع داخلی عراق است. شاید بعد از مخالفت با جنگ خارجی علیه ایران، مخالفت با سازمان مجاهدین را بتوان مشخص ترین فصل مشترک مخالفان و موافقان جمهوری اسلامی دانست.

وی می گوید: همکاری این گروه با صدام و حمله نظامی نافرجام علیه ایران را افکار عمومی در داخل ایران با تلخی بیاد دارند. عملیات مرصاد در سال ۱۳۶۷، شش روز بعد از پذیرفتن قطعنامه ۵۹۸ و اعلام آتش بس انجام شد. طی این عملیات که به شکست انجامید نیروهای سازمان از درون خاک عراق مرزهای غربی ایران را مورد حمله قرار دادند. قبل از آغاز عملیات، مسعود رجوی وعده داده بود که در طول ۴۸ ساعت به تهران خواهد رسید. سوابق تروریستی این گروه در اروپا(بخصوص فرانسه) جای اندکی برای پذیرایی مجدد این گروه خارج از ایران باقی گذاشته است. در بریتانیا تلاش های مجاهدین برای پذیرفته شدن به عنوان یک گروه سیاسی غیرنظامی در سالهای ۲۰۰۷،۲۰۰۸ و ۲۰۱۰ با شکست روبرو شده است. سران این سازمان بخصوص طی دو دهه گذشته از درک تغییرات در جهان امروز و بازسازی فکری خود بازمانده اند و همچنان در شرایط زندگی اردوگاهی، کیش شخصیت، برنامه ریزی متمرکز و فرمانبرداری کورکورانه را تبلیغ می کنند.

وب سایت رادیو فرانسه در عین حال تصویر مریم رجوی را در کنار ایو بونه رئیس سابق سازمان امنیت داخلی فرانسه منتشر کرد.

گفتنی است به دنبال اعلام حذف نام سازمان منافقین از فهرست گروه های تروریستی آمریکا، یک مقام ارشد وزارت خارجه این کشور به آسوشیتدپرس گفت: خارج کردن سازمان مجاهدین خلق از لیست یاد شده به این معنی نیست که آمریکا و این سازمان در جبهه مشترکی در برابر جمهوری اسلامی ایران قرار دارند.
اين مقام آمريكايي كه نخواسته نامش فاش شود افزوده است كه به باور واشنگتن، اين گروه گروهي نيست كه به عنوان يك نيروي اپوزيسيون قادر به اشاعه ارزش هاي دموكراتيك در ايران باشد. آنها در تصويري كه ما از آينده ايران داريم جايي ندارند.