به گزارش افکارنیوزرحیم ممبینی در گفت و گو با ایسنا، درباره ابلاغ بخشنامه بودجه سال ۹۲ به دستگاه‌ها اظهار کرد: اقدامات اولیه و نامه‌های فرعی به دستگاه‌ها ارسال شده است و تلاش ما این است که بخشنامه تا پانزدهم مهر‌ماه ابلاغ شود و احتمالا منظور آقای مصباحی مقدم نیزکارهای مقدماتی تهیه بخشنامه بوده است.

*صحبتی در مورد طرح دوفوریتی نداشته‌ایم

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی درباره طرح دو فوریتی مجلس برای اختصاص مابه‌التفاوت فروش ارز به کسری بودجه سال ۹۱ تصریح کرد: چنین مسئله‌ای تاکنون مطرح نشده است و آن چه که از تبدیل ارز به ریال به بودجه اختصاص داده شده با نرخ مرجع ۱۲۲۶ بوده است.

ممبینی در ادامه افزود: در این راستا صحبتی نکرده‌ایم و طرح مربوط به نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

*اعلام کسری بودجه نکرده‌ایم

وی با اشاره به این که منابع ما کاهش یافته است، اظهار کرد: متناسب با کاهش درآمدها تخصیص‌ها را تنظیم می‌کنیم به گونه‌ ای که فعالیت‌ها و عملیات مربوط به مصارف هزینه‌ای و عمرانی را به موجب حکم صریح قانون متناسب با وصول درآمدها تنظیم کرده و اولویت بندی می‌کنیم و تاکنون نیز چنین کاری را انجام داده‌ایم.

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی با تاکید بر این‌که ما هیچ کجا اعلام کسری بودجه نکرده‌ایم، گفت: متناسب با وصول درآمدها تخصیص بودجه تنظیم می‌شود.

*نرخ ارز در بودجه ۹۲ مشخص نیست

ممبيني در ادامه درباره اظهارات برخي نمايندگان مجلس درباره نرخ ارز ۱۴۰۰و ۱۷۰۰ توماني براي بودجه سال ۹۲ گفت:اكنون چيزي مشخص نيست.