به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، حدود یک ماه پیش گزارشی از عدم تحویل مسکن مهر به متقاضیان پرند از سوی این خبرگزاری منتشر شد که براین اساس برخی از متقاضیان ناگهان در زمان تحویل واحدها، حذف شدند. این دسته از متقاضیان را کسانی تشکیل می دادند که یا از سال ۸۴ به بعد وام خرید خانه گرفته و فروخته بودند و یا اینکه مسکن خود را به دلایلی فروخته و در نهایت الان خانه ای ندارند.

این درحالی است که به گفته این متقاضیان دولت باید در ابتدا به آنها اعلام می کرد که واجد شرایط نیستند زیرا در این چند سال خانه گران تر شده و پولی که به دولت داده بودند ارزش خود را از دست داده است.

در این میان برخی از متقاضیان هم عنوان می کنند که دولت با پول آنها مسکن مهر را ساخته است و الان اعلام می کند که واجد شرایط نیستند و می توانند پول خود را پس بگیرند در حالیکه در این دو سال قیمت خانه تقریبا دو برابر شده است.

در این خصوص سعید صابونی با اشاره به شرایط مورد نیاز برای ثبت نام مسکن به مهر، اظهار داشت: مسکن مهر دو شرط اساسی دارد اول اینکه متقاضی از اول انقلاب تاکنون زمین یا مسکن از دولت نگرفته باشد و دوم اینکه از سال ۸۴ تاکنون سند ساختمان و یا زمین به نام آنها نبوده باشد.

عدم همکاری ثبت اسناد برای استعلام

مدیرعامل شهر جدید پرند افزود: ما در زمان تحویل واحدهای مسکن مهر از سازمان ثبت اسناد استعلام گرفتیم و مشخص شد که برخی از متقاضیان در این مدت سند و یا وام مسکن به نام آنها شده است بنابراین از مسکن مهر حذف شدند.

وی در پاسخ به اینکه چرا در همان زمان ثبت نام از سازمان ثبت اسناد استعلام نشده است، بیان کرد: در ابتدا ثبت اسناد با ما همکاری نمی کرد بنابراین امکان استعلام از آنها نبود اما در حال حاضر تمامی ثبت نام شوندگان استعلام می شوند.

صابونی با تاکید بر اینکه از متقاضیانی که فرم(ج) آنها قرمز باشد ثبت نام نمی کنیم، گفت: افرادی که وام خرید مسکن گرفته اند نمی توانند در مسکن مهر ثبت نام کنند حتی اگر آن وام را فروخته باشد زیرا در سیستم ما فقط نشان می دهد که متقاضی وام دریافت کرده است.

مدیرعامل شهرجدید پرند تصریح کرد: بنابراین ما براساس قانون موظف هستیم تا از تحویل مسکن به افرادی با این مشخصات جلوگیری کنیم بنابراین راهی هم برای تحویل مسکن به این دسته از متقاضیان نیست.

بنابراین به نظر می رسد که دولت در این زمینه نه تنها کمک به خانه دار شدن مردم نکرده است بلکه برخی از این افراد دیگر حتی با این پول، توان اجاره یک واحد مناسب را هم در تهران ندارند این در حالی است که دولت موظف است به این دسته از افرادی که هم اکنون خانه ای ندارند، مسکن مهر بدهد.