به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، نخستین دیدار سه‌شنبه شب لیگ قهرمانان اروپا نزدیک به سه ساعت زودتر از هفت دیدار دیگر انجام می‌شود. در مسکو اسپارتاک در ورزشگاه خانگی خود، لژنیکی پذیرای سلتیک گلاسکوی اسکاتلند خواهد بود.

تونی شاپرون، داور فرانسوی این مسابقه است که در گروه G برگزار می‌شود. اسپارتاک در بازی نخست خود در نوکمپ اگر چه سه بر دو مغلوب بارسلونا شد، ولی آبی اناری‌ها را به دردسر زیادی انداخت. به این ترتیب سلتیک می‌داند در شرق اروپا کار آسانی نخواهد داشت. اسکاتلندی‌ها بازی نخست خود را برابر بنفیکا لیسبون انجام داده و با تساوی بدون گل به کار خود پایان دادند.

دیگر دیدار گروه G را بنفیکا و بارسلونا انجام می‌دهند. سونیت چاکر ترک بازی در " استادیو اسپورت " لیسبون را سوت خواهد زد. مردان تیتو ویلانووا گذشته از بازی هفته‌ نخست برابر اسپارتاک، همه شش مسابقه خود را در لیگا را با برد پشت سر گذاشته و همانند سالیان اخیر مدعی جدی قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا هستند. باستین شواین‌اشتایگر درست از همین روست که کاتالان‌ها را " سوپر تیم " می‌داند.

در گروه H گالاتاسرای در ورزشگاه " علی سامی ین " با براگای پرتغال پیکار خواهد داشت. همزمان کلوژ رومانی برابر منچستر یونایتد به میدان می‌رود. دو تیم بازی‌های نخست خود را با برد پشت سر گذاشته‌اند.

در گروه E نوردس‌یلاند با چلسی بازی می‌کند. در حالی که نماینده دانمارک از روز نخست هم شانس و اقبالی نداشت. چلسی اما، مدافع عنوان قهرمانی است و در لیگ برتر هم پیشاپیش دیگر تیم‌ها. آبی‌های لندن در بازی نخست خود برابر یوونتوس با تساوی دو برد و به کار خود پایان داد. تورینی‌ها این هفته‌ پذیرای شاختار دونتسک اوکراین خواهند بود. بسیاری از جمله دیوید ترزگه مهاجم آرژانتینی‌تبار و فرانسوی سال‌های پیش یووه، " بانوی پیر " را در اندازه قهرمانی این رقابت‌ها می‌بینند.

در گروه F والنسیا در مستایا با لیل مسابقه خواهد داشت. اسپانیایی‌ها بازی نخست خود را در آلیانس آره‌نا به بایرن‌ مونیخ باخته‌اند. لیل هم در روز نخست بازنده بود. باته بوریسف پس از برد دور از انتظارش برابر لیل پذیرای بایرن است. نماینده بلاروس می‌داند، یوپ هاینکس و شاگردانش همه شش بازی خود در بوندسلیگا را برده‌اند و فصل گذشته تا یک قدمی قهرمانی اروپا هم پیش رفته‌اند.

هفته دوم دور گروهي ليگ قهرمانان اروپا چهارشنبه با هشت بازي از چهار گروه دوم دنبال خواهد شد.