از پرخاشگری گشت ارشاد تا طرح امنیت انتخابات

به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه حضور در مرکز نظارت همگانی ۱۹۷ در مورد تغییر رویکرد نیروی انتظامی در بحثگشت‌های امنیت اخلاقی به ایسنا گفت: ‌ وقتی اقدامی تجربه می‌شود نیاز به نوسازی و استفاده از روش‌های اثربخش هست چرا که رفتار جامعه نیز پس از مدتی در برابر این رویکرد تغییر می‌کند.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه ناجا برای تغییر رویکرد خود در بحثگشت ارشاد برنامه‌های ویژه‌ای دارد گفت: بحثحرفه‌ای شدن ماموران پلیس، ارتقای آموزش‌های ماموران، تعیین استاندارد مصادیق بدحجابی، پرهیز از رفتار دوگانه، پرهیز ماموران از پرخاشگری و رفتار تند، استخدام هرچه بیشتر پلیس زن، ایجاد مراکز ویژه رسیدگی و همچنین ارائه مشاوره و هدایت به جای برخورد انضباطی از اهداف نیروی انتظامی در بحثگشت‌های امنیت اخلاقی است.

وی افزود: پرخاشگری و رفتار تند در بحثگشت ارشاد قابل قبول نیست.

احمدی‌مقدم درباره اظهارات منتقدان این طرح گفت: در پاسخ به منتقدان این طرح باید بگویم که باید دستگاه‌های متولی فرهنگی تحرک بیشتری از خود نشان بدهند تا بار نیروی انتظامی کاهش یابد نه اینکه کم کاری خود را فرافکنی کنند و این مسئله جالب نیست.

وی با بیان اینکه مسئولان و متولیانی که قانون آنها را معرفی کرده است قرار است برنامه‌های خود را در مورد راهکارهای ایجابی عفاف و حجاب ارائه دهند گفت: قرار است ابعاد ایجابی طرح عفاف و حجاب نسبت به ابعاد سلبی افزایش یابد اما این بدان معنا نیست که گشت امنیت اخلاقی توسط پلیس تعطیل شده یا به کندی انجام می‌پذیرد.

وی در مورد کاهش جرایم اخلاقی در کشور به ایسنا گفت: به طور کلی فساد زیر زمینی و فعالیت باندهای فساد اعم از تولید و توسعه مشروبات‌الکلی، روانگردان‌ها، شوهای زیر زمینی و پارتی‌ها به طور کلی کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه در حوزه ماهواره نیز پیشرفت‌های محسوسی داشته‌ایم گفت: پلیس فتا نیز پیشرفت‌های خوبی در مورد برقراری امنیت اخلاقی در فضای مجازی داشته است.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه جرایم و ابزارهای جرم متنوع و پیچیده شده‌اند گفت: با این حال در مجموع فعالیت‌های باند‌های فساد نسبت به گذشته در حال کاهش است.

وی همچنین در مورد معرفی معاون اجتماعی جدید نیروی انتظامی گفت: احکام در نیروی انتظامی و ستادکل نیروهای مسلح سه ساله است و حکم سردار کارگر نیز تمام شده بود.

طرح‌های امنیت انتخابات شروع می شود

وی با بیان اینکه گردش مشاغل در ناجا موجب تحرک و نوسازی و تحرک سازمان می‌شود در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد شایعه‌های مطرح شده در مورد برکناری سردار ساجدی‌نیا و سردار مومنی گفت: در آستانه انتخابات هستیم و از مدتی دیگر طرح‌های امنیت انتخابات شروع می شود و تلاش داریم در این مدت حداقل جابجایی را داشته باشیم تا به ثباتی رسیده و بتوانیم با ثبات مدیریتی به اهداف خود برسیم.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ تغییر و تحولی نخواهیم داشت، گفت: معمولا تغییر و تحولات مدیریتی در ناجا در تابستان است مگر آن که اجبارا مجبور به تغییر و تحول در ناجا شویم.

وي افزود: در ناجا هدف در ثبات شغلي است تا بعد از انتخابات رياست جمهوري جابجاييها انجام گيرد. اما بايد عنوان كرد كه جابجايي موجب تحرك و پيشرفت ناجا ميشود.