به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس نایب رئیس فدراسیون فوتبال گفت: برای پخش مسابقات از تلویزیون اگر زور داشتیم، الان وضعیت این طور نبود.

هادی آیت‌اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس درباره مسائل مختلف فوتبال صحبت‌های زیر را مطرح کرد:

فارس: شنیده بودیم قبل از انتخاب شما به عنوان رئیس هیئت فوتبال استان فارس عده‌ای دوست ندارند شما رئیس شوید.

اینها اعضای مجمع هستند که در انتخابات رأی می‌دهند و اگر دیگران چنین چیزی را دوست نداشته باشند مشکلی نیست.

فارس: اوضاع فدراسیون چطور است؟

اوضاع فدراسیون از لحاظ مالی خراب است. باید دعا کنید که اوضاع خوب شود البته با همه این شرایط نگذاشته‌ایم که کاری روی زمین بماند.

فارس: از کمک‌های وزارت ورزش خبری نیست؟

وزارت ورزش هم خودش مشکلاتی دارد. از طرفی فدراسیون فوتبال چون برنامه‌های متعدد دارد اوضاع فوتبال از سایرین بدتر است. همین مسابقات نوجوانان که میزبانی آن را بر عهده داریم نزدیک ۴میلیارد تومان هزینه داشته و بخش اعظم آن توسط خود فدراسیون تأمین شده است. با این شرایط در حال آبروداری کردن هستیم.

فارس: با این همه مخارج سنگین چرا مسابقات از تلویزیون پخش نمی‌شود؟

خدا رو شکر که تیم به جام جهانی صعود کرد و ما امیدواریم که صدا و سیما خواسته مردم را عملی کند نه فدراسیون. در حال حاضر ۷۰میلیون نفر از دیدن این مسابقات محروم هستند.

فارس: ظاهرا صداوسیما معتقد است که پول حق و پخش مسابقات گران است.

حق و پخش نوجوانان رایگان است. تلویزیون به این مسئله توجه کند که با پخش شدن این بازی‌ها ۲ ساعت مردم را پای تلویزیون می‌نشاند. این همه هزینه ساخت سریال‌ها می‌شود فرض کنند که این هم یک سریال است.

فارس: چرا زور فدراسیون به صدا و سیما نمی‌رسد؟

فدراسیون اگر زور داشت که وضعیت این طور نبود و کارمان به اینجا نمی‌کشید. ما الان نباید در جایگاهی باشیم که برای پیش بردن کارهایمان به هر کسی رو بزنیم. فدراسیون ژاپن ۲۰۰ میلیون دلار و فدراسیون کره جنوبی ۱۷۰ میلیون دلار در سال بودجه دارند و همه چیز هم سر جای خودش انجام می‌شود روز گذشته تیم نوجوانان کره جنوبی به ازبکستان باخت اما مطمئن باشید که فدراسیون کره جنوبی کارش را ادامه می‌دهد و هیچ چیز به خطر نمی‌افتد اما تصور کنید اگر روز گذشته تیم ملی مقابل استرالیا نتیجه نمی گرفت همین الان من باید به شما پاسخ می‌دادم. با وجود همه این مشکلات هنوز فوتبال به عنوان یک ضرورت در جامعه ما نگاه نمی‌شود.

فارس: مسئولان صدا و سیما مدعی هستند که حق پخش بازی‌ها به دست کشورهای حوزه خلیج فارس افتاده و آنها قیمت نامعلومی را برای خرید حق پخش در نظر گرفته‌اند.

این ما بودیم که قد علم کردیم و اگر بیش از این خوب عمل کرده بودیم اکنون می‌توانستیم حق پخش را ما داشته باشیم. اگر بازی ایران مقابل کره جنوبی هم که ۲۵ مهر در ورزشگاه آزادی برگزار می شود از تلویزیون پخش نشود، نور علی نور می‌شود.

فارس: ‌ برای این مسئله فکری نکرده‌اید؟

این وظیفه ما نیست که در این باره فکر کنیم ما باید تیم آماده‌ای را روانه مسابقه کنیم و در این زمینه پاسخگوی ارگان دیگری می‌شویم.

فارس: تکلیف حق پخش بازی‌های لیگ برتر چه شد؟ ‌

هنوز تکلیفمان روشن نشده است.

فارس: پیش بینی شما از بازی ایران مقابل کره جنوبی چیست؟

من اوضاع را خوب می‌دانم و خوشبختانه مشکل بین رسانه‌ها و ملی پوشان هم حل شد. ما همه باید دست به دست هم دهیم تا تیم ملی مقابل کره جنوبی نتیجه بگیرد.

فارس: قرار بود با کی‌روش در خصوص جام حذفی جلسه بگذاری.

برای جام حذفی هنوز فرصت است و ما فعلا مسائل بزرگتری داریم.