به گزارش افکارنیوز، «عمار محمود صالح» در گفت‌وگو با فارس در قاهره اعلام کرد که تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه ایران تنها شعار است و در واقعیت اسرائیل نمی‌تواند وارد جنگ با ایران شود.

وی در پاسخ به این سوال که برتری نظامی ایران چیست و آیا قدرت ایران در سطح آمریکاست؟ اظهار داشت: ایران از جنبه نظامی واقعا خوب است اما اسرائیل و آمریکا به دلیل داشتن سلاح هسته‌ای بر ایران برتری دارند و ایران نیز تنها سلاح هسته‌ای کم دارد و اگر این مورد نبود هر دو طرف قدرتی برابر و شاید هم ایران بر اسرائیل برتری داشت زیرا سلاح‌های ایران ساخت داخل است و در زمینه تسلیحات به هیچ طرفی اتکا نمی‌کند.

محمود صالح در پاسخ به این سوال که در صورت وقوع جنگ چه کسی پیروز خواهد شد، گفت: در نهایت پیروزی با ایران خواهد بود زیرا اسرائیل یک توهم بزرگ است و هرگز نمی‌تواند بدون مساعدت آمریکا وارد جنگ شود اما ایران قادر است رژیم صهیونیستی را به طور کلی محو و نابود کند.

این مقام نظامی سابق مصر در ادامه در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس که آیا در صورت وقوع جنگ کشورهای عربی و اسلامی و به خصوص مصر در کنار ایران خواهند بود؟ تصریح کرد: در رابطه با مصر باید گفت که مسلما در کنار ایران خواهد بود و حتی وارد درگیری نظامی و عملیات ضد اسرائیلی و آمریکایی خواهد شد و آمریکا نیز هرگز نخواهد گذاشت که مصر بی‌طرف بماند و در آن صورت نیز مصر راهی جز مشارکت در جنگ علیه رژیم صهیونیستی و آمریکا نخواهد داشت همچنانکه لبنان و بویژه حزب‌الله نیز وارد عمل شده و نظام سوریه نیز در کنار ایران خواهد بود.

سرهنگ صالح با اشاره به اینکه اکثریت کشورها در کنار ایران خواهند بود، افزود: بقیه کشورهای عربی از جمله عربستان، قطر، عمان، امارات و کویت متاسفانه به اسرائیل و آمریکا کمک خواهند کرد و پل هوایی برای آمریکاییها و صهیونیستها تشکیل خواهند داد زیرا این کشورها آمریکا و اسرائیل را علیه ایران تشویق میکنند.