به گزارش افکارنیوزبه نقل از سایت شخصی دکتر محسن رضایی، در این طومار که به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی نگاشته شده شهروندان تهرانی با اشاره به مظلومیت و رشادت های ملت ایران در ۸ سال دفاع مقدس و تهدیدهای غیر قانونی موجود، از دبیرکل سازمان ملل خواسته اند تمام سعی و تلاش خود را برای جلوگیری از بروز هر جنگی در جهان به کار بندد.

دکتر محسن رضایی که برای بازدید از نمایشگاه یاد یاران مربوط به هفته دفاع مقدس به محل پارک لاله تهران رفته بود در مراسم ویژه اختتامیه این نمایشگاه در میان انبوه جمعیت حاضر در این مراسم پس از تحویل گرفتن طومار مذکور گفت: انشاا… آقای بان کی مون و تمام سران کشورها به فکر صلح و جان انسان ها باشند و دیگر در هیچ کجای جهان جنگی رخ ندهد.

دکتر محسن رضایی پس از بازدید از نمایشگاه یاد یاران در مراسم اختتامیه این نمایشگاه نیز حضور یافت. در این مراسم خواننده آیینی امید معنوی قطعاتی در موضوع دفاع مقدس و حماسه بزرگ ملت ایران و جایگاه و نقش شهیدان و جانبازان اجرا کرد که مورد توجه و استقبال حاضرین در محل پارک لاله تهران قرار گرفت. پس از آن مراسم آتش بازی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس همراه با پخش کلیپ هایی در باب میلاد امام هشتم(ع) و همچنین هفته دفاع مقدس پخش شد. پیش از این بخش از برنامه با دعوت مجریان دکتر محسن رضایی برای حاضرین سخنانی ایراد کرد و ضمن نقل خاطراتی از دوران دفاع مقدس افزود: حاصل رشادت و خون شهیدان و جانبازان در دفاع مقدس نه تنها آزادی تمام سرزمین های ایران اسلامی، بلکه ایجاد یک امنیت دفاعی پایدار برای ایران تا امروز بوده است.

دکتر رضایی در پایان سخنانش گفت: امروز نیز با استفاده از میراث گرانبهای دفاع مقدس و میدان دادن به مردم و جوانان باید علاوه بر موفقیت در جنگ اقتصادی و خنثی کردن تحریم های ظالمانه، برای سال های آینده ایران امنیت اقتصادی فراهم شود.