ژوزه: به علی کریمی اجازه بازگشت نمی‌دهم

به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، مانوئل ژوزه در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل سایپا ضمن بیان مطلب فوق گفت: برد آلومینیوم باعثبازگشت اعتمادبه‌نفس بازیکنان شد و آنها شادتر و با انگیزه‌تر در تمرینات شرکت کردند. البته هنوز شرایط صددرصد خوب نیست ولی بازیکنان با اطمینان بیشتر و راحت‌تر به میدان می‌روند.

هیچ مسابقه‌ای برای ما آسان نیست
وی با اشاره به اینکه بازیکنان پرسپولیس انگیزه لازم را دارند که با پیروزی در دیدار برابر سایپا با آرامش به تعطیلات بروند، افزود: هیچ مسابقه‌ای برای ما آسان نیست و دیدار با سایپا هم سخت است. ما به خاطر شرایطی که داشتیم آماده هستیم که این دیدار را ببریم. متاسفانه از روزی که لیگ شروع شد تحت شرایط سخت کارمان را ادامه دادیم و می‌خواهیم با برتری در این دیدار به این وضعیت پایان دهیم.

سرمربی پرسپولیس که معتقد است اگر مهاجمان این تیم در بازی با آلومینیوم بیشتر دقت می‌کردند پیروزی پرگلی بدست می‌آوردند در این خصوص اظهار داشت: وقتی مهاجم مجبور باشد که گل بزند نمی‌تواند کارش را درست انجام دهد ولی وقتی بازیکنی با آرامش، عشق و علاقه بازی کند تیم شانس بیشتری برای موفقیت و رسیدن به پیروزی دارد.

شاگردانم نیاز به اعتمادبه‌نفس دارند
وی با ابراز امیدواری از اینکه پرسپولیس روز به روز بهتر شده و پیشرفت کند ادامه داد: نفراتم نیاز به اعتمادبه‌نفس بیشتری دارند از روزی که آمدم فشار زیادی برای حتما قهرمان شدن تیم روی بازیکنان بود، موضوعی که یکی از عوامل نتیجه نگرفتن تیم در این هفته‌ها بود و اعتمادبه‌نفس بازیکنان را گرفت البته بردها باعثبازگشت اعتمادبه‌نفس و ارائه بازی‌های خوب می‌شود.

انتخاب‌های من عادلانه است
ژوزه صحبت‌هایش را این گونه ادامه داد: فشار روی بازیکنان باعثاشتباه‌شان می‌شود و دلیل اینکه در این مدت کمتر گل زده و یا نمایش خوبی نداشتیم هر چند شانس‌های گلزنی زیادی بدست آوردیم همین موضوع است. ضمن اینکه من انتخاب‌های عادلانه‌ای دارم و بازیکنان را نسبت به عملکرد و نوع حضورشان در تمرینات انتخاب می‌کنم.

شهاب هم باید منتظر باشد تا نیلسون مصدوم یا محروم شود!
" ترکیب تیم را بر اساس شرایط بازیکنان و تاکتیک حریف انتخاب می کنم "، وی با اشاره به این موضوع در مورد وضعیت بازیکنان این تیم گفت: فشنگچی هنوز صد درصد آماده نیست ولی پولادی آماده شده است. در مورد گردان هم باید بگویم وقتی بازیکنی خوب بازی کند، او را از ترکیب تیم بیرون نمی‌کشم. شهاب هم باید منتظر باشد تا نیلسون مصدوم یا محروم شود. البته می‌دانم ذخیره بودن سخت است اما بازیکن باید انگیزه و روحیه‌اش را حفظ کند تا هر روز شانس بازی بدست آورد و آن را به راحتی از دست ندهد.

تا تیم ریتم خوبش را بدست می‌آورد بازی‌ها تعطیل می‌شود
خبرنگاری درباره تعطیلات دوباره لیگ برتر پرسید که سرمربی پرسپولیس در این خصوص تصریح کرد: همیشه گفته‌ام تا تیم ریتم خوبش را بدست می‌آورد بازی‌ها تعطیل می‌شود و وقتی دوباره بازی‌ها شروع می‌شود باید از اول همه کارها را آغاز کنیم.

با اصرار من زاید در پرسپولیس ماند
خبرنگار دیگری در مورد انتقادهای اخیر ایمون زاید و صحبت‌هایش در خصوص اینکه ژوزه از او خوشش نمی‌آید پرسید که وی اینگونه به این سئولات پاسخ داد: وقتی به پرسپولیس آمدم زاید قرار بود برود اما با دیدن فیلم بازی‌های او با اصرار من این بازیکن در تیم ماند. من فرقی بین بازیکنان نمی‌گذارم اما آنچه مهم است نشان دادن توانایی‌ها توسط خود بازیکن است.

بازیکن باید یاد بگیرد به جای شاکی بودن بیشتر کار کند
ژوزه ادامه داد: ایمون آن طور که می‌خواستم هنوز نشده و وقتی شانس می‌دهم باید بهتر از آن استفاده کند. بازیکن باید یاد بگیرد به جای شاکی بودن بیشتر کار کند. زاید به عنوان انسان و بازیکن فرد خوبی است اما خودش باید بیشتر با تیم باشد شاید برایش دشوار است کنار تیم باشد اما من فرقی بین بازیکنان نمی‌گذارم.

کریمی ۳۴ ساله جایی در برنامه های من ندارد!
خبرنگار دیگری در خصوص آخرین وضعیت علی کریمی پرسید که وی تاکید کرد: تا وقتی مربی پرسپولیس هستم کریمی در این تیم بازی نمی‌کند. تیم باید برای آینده آماده شود اما اگر من سرمربی پرسپولیس هستم و برای آینده آن تصمیم می‌گیرم این بازیکن با ۳۴ سال سن نقشی در آینده تیم ندارد. انسان باید روی تصمیماتش محکم بایستد و من در خصوص تصمیمی که گرفته‌ام به عقب برنمی‌گردم.

عذرخواهی کریمی را هم قبول نمی‌کنم
وی در پاسخ به این موضوع که بازیکنان پیر دیگری در تیم شما حضور دارند و شما با پیر دانستن کریمی در صحبت‌های خود دچار تناقض شده‌اید، خاطرنشان کرد: هیچ تناقضی وجود ندارد و همه تیم بستگی به رفتار بازیکن دارد. من روی تصمیم خود هستم و عذرخواهی کریمی را قبول نمی‌کنم.

باشگاه باید به طرز کار من احترام بگذارد
سرمربی پرسپولیس با اشاره به اینکه از تصمیمات باشگاه برای حضور تماشاگران و محل تمرینات این تیم خبر ندارد، تصریح کرد: این طرز کار من است و باید به آن احترام گذاشت. من در مصر هم همین گونه عمل کردم. شاید هفته‌ای یکبار و شاید هم در طول هفته تماشاگران را راه ندهیم، زیرا می‌خواهم بازیکنان با آرامش و تمرکز تمرینات را برای پیشرفت کردن انجام دهند.

می‌خواهم بازیکنان آرامش بیشتری داشته باشند
وی با تاکید بر اینکه مشکلی با تماشاگران ندارد، گفت: من تنها می‌خواهم بازیکنان آرامش بیشتری داشته باشند. من و بازیکنان همگی برای تماشاگران تلاش می‌کنیم. شاید اگر من هم تماشاگر بودم از وضعیت امروز پرسپولیس ناراحت بودم.

از اول فصل شرایط سخت بود
" خودم از دست خودم ناراحتم "، ژوزه با طرح این موضوع افزود: بازیکنان هم نمی‌خواهند این نتایج رقم بخورد اما از اول فصل شرایط سخت بود. تماشاگران هم باید بفهمند هر کاری می‌کنیم به خاطر آنهاست و این طرز کار من است.

خبرنگاری در ادامه این نشست به ژوزه گفت: " شما با تصمیماتی که می‌گیرید از جمله کنار گذاشتن کریمی که محبوب تماشاگران است خودتان حاشیه‌ها را بیشتر می کنید ". سرمربی پرسپولیس به این موضوع اینگونه پاسخ داد: من به نظر شما احترام می‌گذارم اما دلایل کنار گذاشتن کریمی را بعدا می‌گویم و امروز هم مسئولیت همه اتفاقات را قبول می‌کنم.

فقیر به دنیا آمدم
وی افزود: به هر باشگاهی که رفته‌ام پیراهن آن باشگاه را به تن کردم و تا زمانی که از باشگاه بیرون نرفتم آن پیراهن تنم بود اما من به تمام تماشاگران فکر می‌کنم. من فقیر به دنیا آمدم و آن روزها یادم نمی‌رود به همین دلیل به همه تماشاگران تیم احترام می‌گذارم.

از نتایج پرسپولیس خجالت می‌کشم
وی اضافه کرد: من احساس غرور می‌کنم که به این تیم بزرگ آمده‌ام و امروز بیشتر از همه ناراحت هستم و اگر کاری می کنم برای خوشحالی هواداران است. امروز ۶۶ سال دارم که ۵۰ سال آن در فوتبال بوده است. من امروز به خاطر نتایج ضعیف تیم خجالت می‌کشم به خیابان بروم ولی همیشه به تماشاگران احترام می‌گذارم.

تصمیماتم همیشه عادلانه و با صداقت است
ژوزه در این خصوص به موضوع جالبی هم اشاره کرد و گفت: من برای آینده پرسپولیس باید امروز با قدرت تصمیم بگیرم. تصمیماتم همیشه عادلانه و با صداقت بوده است و تماشاگران هم باید به کسی که مسئولیت قبول می‌کند احترام بگذارند.

تمرینات و بازی بدون تماشاگر را قبول ندارم
وی در واکنش به این موضوع که ممکن است در بازی با سایپا تماشاگران تیم پرسپولیس به خاطر کنار گذاشتن علی کریمی علیه او موضع گیری کنند، اظهار داشت: فوتبال برای مردم است و من تمرینات و بازی بدون تماشاگر را قبول ندارم. مسئولان باید روش دیگری را برای تنبیه باشگاه در نظر بگیرند. من امروز برای همه چیز آماده‌ام اما تنها از تماشاگران می‌خواهم که از بازیکنان حمایت کرده و به آنها انگیزه، روحیه و اطمینان برای پیروزی بدهم و در این شرایط هرچه می‌خواهند به من بگویند.

سرمربی پرسپولیس در پایان در خصوص شکایت انجمن خبرنگاران مصر از وی به خاطر خشن خطاب کردن خبرنگاران این کشور گفت: در مصر جنگ بین دو باشگاه الزمالک و الاهلی وجود دارد. روزنامه نگاران طرفدار هر تیم از تیم دیگر بد مینویسند. من باز هم آنها را خشن میدانم زیرا در دو سال و نیم آخر حضورم در این تیم با هیچ خبرنگاری حتی خبرنگار باشگاه صحبت نکردم. من با الاهلی ۲۰ قهرمانی بدست آوردم اما بدترین و منفورترین مربی آنجا بودم. در این مدت الزمالک ۱۶ مربی عوض کرد اما چون من میخواستم برنده باشم و موفق بودم آنها من را نمیخواستند.