به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، دکتر محمدعلی زرگر در حاشیه نشست مطبوعاتی انجمن اورولوژی ایران در این رابطه افزود: وجود خون در ادرار یکی از نشانه‌های سرطان کلیه و مثانه است که فرد باید پس از مشاهده آن فورا به پزشک مراجعه کند.

وی ادامه داد: البته هر خونی در ادرار نشانه سرطان نیست اما اگر این تغییر رنگ با شب بیداری‌های غیرعادی همراه باشد، خطرناک بوده و مراجعه به پزشک الزامی است.

نایب رییس انجمن اورولوژی ایران تاکید کرد: افراد باید پس از ۵۰ سالگی با انجام آزمایش‌های مخصوص سالیانه psa ادرار خود را اندازه بگیرند که این آزمایش پس از ۴۰ سالگی برای افرادی که سابقه خانوادگی داشته و یکی از اعضای خانواده‌شان مانند عمو، برادر یا پدرشان به سرطان پروستات مبتلاست باید انجام شود.

جلیلی با بیان اینکه تشخیص زودهنگام سرطان پروستات باعثدرمان آن می‌شود، افزود: اگر این بیماری دیر تشخیص داده شود به سادگی قابل درمان نیست و علاوه بر آن هزینه‌های بسیاری را به فرد، خانواده و جامعه تحمیل می‌کند.

وي در پايان اظهار كرد: اين آزمايش تنها با يك نمونه خون و فقط در چند دقيقه قابل انجام است. بنابراين فرد با انجام اين آزمايش ميتواند از بيماري خود در مراحل ابتدايي آگاه شده و زودتر بهبودي خود را بازيابد اما متاسفانه مشاهده ميشود كه اغلب بيماران در مراحل پيشرفته بيماري به پزشك مراجعه ميكنند.