به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، احمد رسولی نژاد معاون پارلمانی وزیر ورزش و جوانان عصر امروز در حاشیه مراسم تقدیر رئیس مجلس از مدال آوران المپیک ۲۰۱۲ در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت استیضاح وزیر ورزش و جوانان گفت: تعدادی از نمایندگان استیضاح کننده امضای خود را پس گرفتند و قصد داریم پس از جمع بندی موضوع را به هیئت رئیسه اعلام کنیم.

وی با بیان اینکه استیضاح حق نمایندگان مجلس است و حتی ۱۰ نماینده هم می توانند یک وزیر را استیضاح کنند، گفت: با توجه به موفقیت های اخیر ورزش کشور نظیر راهیابی تیم ملی والیبال نوجوانان به جام جهانی ممکن است تعدادی از نمایندگان امضای خود را پس بگیرند.

معاون پارلمانی وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه عمده امضاهای استیضاح وزیر ورزش در ابتدای تشکیل مجلس نهم و در فاصله ۲۰ تا ۳۰ خرداد امضا شده است، گفت: با توجه به اقدامات تاثیرگذار وزارت ورزش و جوانان و تعامل این وزارتخانه با نمایندگان تعدادی از امضاهای استیضاح پس گرفته شد.

رسولی نژاد تاکید کرد: وزیر ورزش و جوانان و چند تن از نمایندگان استیضاح کننده تمایل دارند که جلسه مشترک برای حل مسائل برگزار شود اما روال این گونه موضوعات این است که هیئت رئیسه مجلس جلسه ای را میان نمایندگان و وزیر برگزار کند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان تنها ۱۳ ماه است که عهده دار وزارت شده است گفت: آقای عباسی با وجود ساختار ناهمگون سازمان ملی جوانان و تربیت بدنی ظرف چند ماه گذشته تلاش های شبانه روزی را در وزارت ورزش انجام داده است و حساسیت زیادی برای این موضوع قائل است و حتی برای حمایت از ورزشکاران تا نیمه شب کار می کند.

معاون پارلمانی وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا رئیس مجلس شورای اسلامی موافق یا مخالف استیضاح است، گفت: آقای لاریجانی بخشی از زحمات را کشیده است و هیئت رئیسه نیز در حال حاضر تلاش هایی را انجام می دهد همچنین در صحبت هایی که با نمایندگان مجلس داشتیم، اکثریت آنها عنوان می کردند اولویت ما استیضاح وزیر ورزش نیست.

رسولی نژاد در ادامه در پاسخ به این سوال که در این صورت هیئت رئیسه به دنبال منتفی شدن استیضاح وزیر ورزش و جوانان است، گفت: بنده نمی دانم و نمی توانم در کار هیئت رئیسه مجلس دخالت کنم.

وی تصریح کرد: احتمال اینکه هیئت رئیسه مجلس جلسه ای را میان استیضاح کنندگان و وزیر ورزش بگذارد، وجود دارد و البته آقای عباسی برای جلسه استیضاح آمادگی کامل دارد و برای ۲۰ بند سوال استیضاح کنندگان پاسخ هایی را آماده کرده است.

معاون پارلمانی وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه در آخرین صحبت هایی که با نمایندگان داشته ایم آنها معتقدند طرح استیضاح در سال آخر و در شرایطی که اولویت های دیگری در کشور وجود دارد، ضرورتی ندارد، گفت: تعدادی از استیضاح کنندگان در حال حاضر تمایل به برگزاری جلسه با وزیر ورزش دارند، اما قاعده این است که هیئت رئیسه برگزاری این جلسه را هماهنگ کند.

رسولی نژاد همچنین تاکید کرد: در روزهای آینده تعداد امضاهای پس گرفته شده استیضاح کنندگان وزیر ورزش را اعلام می کنیم.