به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، تونی اولیویرا پس از تساوی یک بر یک تیمش برابر نفت تهران گفت: بازی خوبی انجام دادیم و رفتار شخصیتی تیم خوب بود. تیم ما الان می‌داند که چطور باید بازی کند. مقابل حریفی به میدان رفتیم که بیشتر دنبال این بود که ببیند ما چطور کار می‌کنیم و روی اشتباهات ضد حمله بزند و به گل برسد. مساوی برای ما کم بود و دیگر کاری غیر از قبول این نتیجه نمی‌توانیم انجام دهیم اما از رفتار و نحوه بازیکنانم راضی هستم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا تراکتورسازی مالکیت خود بر میدان را تا پایان مسابقه حفظ نکرد گفت: در این بازی ما بیشتر از حریف توپ را در اختیار داشتیم ولی قطعا بارسلونا هم نمی تواند ۹۰ دقیقه مالکیت بازی را در اختیار داشته باشد.

وی در مورد عدم استفاده از احسان حاج‌صفی در این مسابقه گفت: انتخاب‌های ما بد نیست و این تصمیمی بود که من گرفتم. شما هر روز سر تمرینات ما حضور ندارید و نمی‌دانید چه اتفاقی می‌افتد. فقط می‌توانم بگویم این انتخابی بود که من داشتم و نمی‌خواستم از حاج صفی در این بازی استفاده کنم. در بازی‌های قبلی حاج صفی آپشن‌هایی که من داشتم را داشت، ولی الان این شرایط را ندارد.

سرمربی تراکتورسازی در مورد این مسئله که آیا بیرون گذاشتن حاج صفی به دلیل مسائل انضباطی بوده، اظهار داشت: مسائل انضباطی در داخل باشگاه باید بررسی شود. یکی از اصول مهم برای اینکه تیمی به اهداف خودش برسد داشتن انضباط است. برای من، تیم از همه چیز مهم‌تر است و باید این را بدانیم. تصمیمی که من می‌گیرم بهترین است. مشکلات شخصی و دشمنی با کسی ندارم. فلسفه‌ای برای خودم دارم و آن این است که بازیکنان من را نجات می‌دهند. مربی فقط می‌تواند راه را نشان بدهد و راهنما باشد. چه تراکتورسازی باشد و چه بارسا، رئال و استقلال، این بازیکنان هستند که در تیم بازی می‌کنند.

اولیویرا در مورد صحنه‌ای که عصبانی شد و ضربه‌ای به بطری آب معدنی زد، تصریح کرد: ‌ شما خبرنگار هستید اما اگر جای من روزی مربی شوید به جای لگد زدن به آب معدنی احتمالا صندلی را می‌شکنید. این عکس‌العمل‌ها لحظه‌ای است و با توجه به موقعیت بازی اتفاق می‌افتد اما من آخر بازی می‌روم با همه بازیکنان دست می‌دهم.

وی اضافه کرد: مربی‌ای را می‌شناسم که دست خود را در جیبش می‌گذارد و بازی را می‌بیند و یک مربی کنار زمین مدام این طرف و آن طرف می‌رود. اگر دیده باشید مورینیو در بازی با منچستر سیتی روی زمین سر خورد. یک سری مربیان آرام هستند و یک سری دیگر جنب و جوش بیشتری دارند. من هم در بسیاری از بازی ها آرام هستم اما بعضی وقت‌ها هیجان بازی باعثمی‌شود حرارت بیشتری از خودم نشان بدهم.

سرمربی تراکتورسازی درباره تعطیلی دوباره لیگ اظهار داشت: ما میدانیم که بعد از انجام سه - چهار مسابقه بازیها تعطیل میشود و خودمان را برای این مسئله آماده میکنیم. این برنامهای است که برای موفقیت تیم ملی ایران و برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل ریخته شده است. مطمئنا تیم ملی مهمترین درجه اهمیت را دارد و باید به آن توجه کرد هرچند میدانم این مسئله قضیه خوبی نیست.