به گزارش افکار نیوز به نقل از فارس، مصطفی کواکبیان عصر امروز در دیدار با فرمانده انتظامی شهرستان سمنان و همراهان وی اظهار داشت: زحمات پلیس در ظاهر دیده نمی‌شود و خداوند مزد زحمات ماموران پلیس را می‌دهد و امیدوارم توفیق بیشتری داشته باشید تا در ماه رمضان خدمتگزار مردم باشید.
وی از ارتباط خوب نیروی انتظامی در برگزاری همایش‌ها و مراسم تقدیر کرد و گفت: اقدامات خوب پلیس در برخورد با مزاحمان نوامیس و تخلفات باعثشده است تا رتبه نخست امنیت را در کشور داشته باشیم.
نماینده مردم شهرستان‌های سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی به اجرای طرح حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: این طرح باید در دو گروه ارشادی و انتظامی باشد زیرا افرادی بدون غرض‌ورزی به نظام بی‌حجاب هستند که باید به این افراد تنها تذکر داد.
کواکبیان ادامه داد: در مقابل افرادی هستند که به صورت یک باند برنامه‌ریزی کرده‌اند تا بی‌حجابی و عوامل فساد را تبلیغ و ترویج کنند که باید با این افراد برخورد انتظامی شود و این دو جنبه باید با هم توأم شوند.
رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی در زمینه تامین امنیت گفت: بخشی از امنیت به مشارکت مردم باز‌می‌گردد و اگر دستگاه‌های نظامی و امنیتی جدا از مردم فعالیت کنند، ضربه می‌خورند.
وی اظهار داشت: خوشبختانه در استان سمنان در جریانات پس از انتخابات با هوشیاری عوامل انتظامی مشکل خاصی رخ نداد.
کواکبیان با اشاره به سخنان رهبری در زمینه اینکه اقتدار نیروی انتظامی باید توأم با رضایت مردم باشد، تصریح کرد: حفظ اقتدار نیروی انتظامی و جلب رضایت مردم هنر خاصی را می‌طلبد و باید در این میان هر دو جنبه رضایت عمومی و اقتدار نیرو حفظ شود.
رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان عنوان کرد: در زمینه راه‌اندازی کلانتری در سمنان با طی مراحل اداری این کار را به انجام می‌رسانیم.
کواکبیان گفت: در زمینه اوقات فراغت نیز یابد دستگاه‌های ذیربط فعالیت خود را افزایش دهند تا با ایجاد اشتغال و سرگرمی جوانان کمتر شاهد مشکلات در سطح استان باشیم.