افکار نیوز: محمد علی کشاور گفت: دوست دارم نقش یک رهبر ارکستر را بازی کنم، چون به موسیقی بخصوص موسیقی اصیل ایرانی علاقه دارم، خانه ام از عکس و تصویرهای بازیگری ام خالی است و تلویزیون و رادیو هم روشن نیست؛ فقط موسیقی.

بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون درباره وضعیت سینما نیز تصریح کرد: سینمای ایران دچار فقر بازیگر، فیلمنامه نویس و تهیه کننده توانمند شده است. کارگردان‌ها دیگر به غنی بودن کار بازیگری توجه ندارند، سینمای ما شده است بوتیک عروسک.

بازیگر سریال «هزار دستان» حضور جوانان در سینما را نفی نمی کند، اما معتقد است: اجرا و کیفیت بازی بازیگران باید معرف هنرشان باشد نه چهره شان. وقتی ایفای نقش به عنوان فردی از یک قومیت و یا شاغل در یک حرفه را به بازیگری می دهند، باید بتواند آن را بازی کند اما بسیاری نقش فردی از یک قومیت را همانطور بازی می کنند که نقش یک تهرانی را.

کشاورز با انتقاد از سناریوهایی با مضمون مشکلات اجتماعی و یا عشق های سطحی گفت: عشق در فیلم ها، عشق الکی است، این فیلم ها کدام مسئله اجتماعی را مطرح و کدام را حل می کند؟

وی در ادامه به کمبود فیلمنامه نویس و کارگردان توانمند اشاره کرد و گفت: فیلمنامه های کنونی دیگر چون فیلمنامه های قدیم و حتی چند سال قبل غنی و پر معنا نیست، همگی کلیشه ای و تکراری شده است.

وی با بیان اینکه فیلمسازان باید به بیننده احترام بگذارند، گفت: اگر سریالهایی چون امام علی(ع)، امام رضا(ع)، هزاردستان، پدر سالار و یا روزی روزگاری با برخی از سریال های کنونی به صورت همزمان از تلویزیون پخش شود مطمئن باشید مردم باز هم سریالهای قدیمی را می بینند، چون از فیلمنامه و سناریو و دیالوگ های قوی و پرمعنا برخوردار است.

وی درخواست کرد وزارت ارشاد به پرورش فیلمنامه نویس، کارگردان و تهیه کنندگانی نظیر زنده یاد علی حاتمی، ابراهیم حاتمی کیا، کیارستمی، رسول ملاقلی پورو داوود میرباقری توجه نشان دهد.

کشاورز همچنین گفت: بازیگری چون خوابی است که یا تعبیر خوب دارد یا ندارد، سینما هنر بازیگری می خواهد نه چهره، سینما قوت فن بیان می خواهد نه عشوه.

محمدعلی کشاورز در توصیه به علاقمندان بازیگری گفت: بازیگری را در دانشگاه آموزش ببینید نه در برخی از آموزشکده ها که با سوء استفاده از علاقه جوانان پولهای هنگفتی می گیرند.