زن و ۶ مرد که با تشکیل باند تبهکاری موسوم به عقرب، پس از فریب دختران فراری، به آنها آموزش سرقت، زورگیری و اخاذی می‌دادند، شناسایی و دستگیر شدند.
به گزارش افکار نیوز به نقل از جام‌جم، راز فعالیت تبهکاری این باند وقتی فاش شد که ساکنان یک مجتمع مسکونی در مارلیک کرج به خاطر رفت و آمدهای افراد مشکوک به خانه یکی از زنان همسایه که به تنهایی زندگی می‌کرد، با حضور در پلیس آگاهی شهریار از زن همسایه شکایت کردند.

ماموران پس از شنیدن اظهارات شاکیان برای بررسی موضوع به مجتمع مسکونی اعزام شدند و آن محل را به طور نامحسوس زیر نظر گرفتند که معلوم شد گفته‌های شاکیان صحت دارد و هر روز زنان و مردان غریبه همراه با افراد خلافکار و سابقه‌دار به خانه زن تنها می‌آیند و پس از چند ساعت، آنجا را ترک می‌کنند.

بامشخص شدن این موضوع، پرونده‌ای تشکیل شد و قاضی امرجی، رئیس شعبه ۱۰۳ دادگاه بخش ملارد دستور ویژه‌ای را برای دستگیری این زن و همدستانش صادر کرد.

کشف اموال دزدی از خانه زن تنها

ماموران آگاهی شهریار با هماهنگی قضایی خانه زن تنها را محاصره کردند و ۲ هفته پیش وارد خانه‌اش شدند. در بررسی از این محل، لوازم خانگی مسروقه، کیف‌های زنانه، طلا و مدارک هویتی مسروقه که در اتاق‌های خانه جاسازی شده بود، کشف شد و در این خصوص ۶ مرد دستگیر و برای ادامه تحقیقات به اداره مبارزه با سرقت آگاهی شهریار منتقل شدند.

متهمان خود را ابراهیم، حسین، یحیی، ایرج، رضا و محمد معرفی و در بازجویی‌های پلیسی ادعا کردند که به اشتباه دستگیر شده‌اند و برای شرکت در یک مهمانی به خانه زن صاحبخانه دعوت شده‌اند.

سوابق کیفری متهمان راز گشود

به دنبال اظهارات متناقض متهمان، ماموران به بررسی سوابق کیفری آنها پرداختند که معلوم شد همگی آنها دارای سوابق کیفری متعدد در خصوص سرقت، زورگیری و اخاذی هستند و یکی از آنها به نام ابراهیم معروف به مهدی زورآبادی تبهکاری حرفه‌ای است که کلکسیونی از جرایم را در سوابق کیفری خود دارد.

با مشخص شدن سوابق کیفری متهمان، آنها به طور جداگانه مورد بازجویی قرار گرفتند تا این که پس از چند روز، راز جرایم مختلف اعضای باند فاش شد.

اعتراف سرکرده باند

ابراهیم، سرکرده باند تبهکاری عقرب در اظهاراتش به پلیس گفت: از چند سال قبل، پس از آشنایی با سارقان و افراد متعدد سابقه‌دار، در باندهایی که آنها تشکیل داده بودند، فعالیت می‌کردم. ۲ سال پیش، بعد از آزادی از زندان، باند جدیدی تشکیل دادم و با شناسایی افراد سابقه‌دار، آنها را به عضویت در گروه خود دعوت کردم و فعالیت دوباره‌ام شروع شد.

سرکرده باند با تشریح جرایم جدید خود گفت: پس از تشکیل باند جدید، با یک زن جوان به نام شهلا که از سرکردگان باندهای فساد بود، آشنا شدم و در پی این ارتباط به منزلش رفت‌وآمد می‌کردم. پس از آن شهلا با پرسه زدن در بوستان‌های شهر کرج و شهریار، دختران فراری را شناسایی و با انتقال به خانه‌اش گرفتار باند فساد می‌کرد.

متهم تصریح کرد: به دختران فراری سرقت، زورگیری و اخاذی را آموزش می‌دادیم. پس از پایان آموزش، دختران جوان، مردان پولدار را فریب می‌دادند و به خانه شهلا دعوت می‌کردند. بعد من و همدستانم با زور و تهدید چاقو، از مردان پولدار سرقت و در برخی موارد هم برای فاش نشدن رابطه آنها با دختران فراری به دفعات از آنها اخاذی می‌کردیم.

کلکسیونی از جرایم

سرکرده باند تبهکاری در ادامه گفت: در برخی سرقت‌ها هم دختران فراری را به عنوان طعمه در مسیر راه رانندگان عبوری در شهر قرار می‌دادیم و به محض این که آنها سوار خودروها می‌شدند، با قمه و چاقو به سوی راننده‌ها حمله‌ور می‌شدیم.

وی ادامه داد: پس از توقف خودروها، ‌ با ادعای این که دختران جوان، همسر یا خواهر ما هستند، از رانندگان به دلیل ایجاد مزاحمت، اخاذی و در صورت مقاومت، آنها را زخمی می‌کردیم.

متهم افزود: علاوه بر این سرقت‌ها و اخاذی‌ها، با ایجاد رعب و وحشت برای رهگذران محله‌های مختلف شهر، با زورگیری، پول و اموال قیمتی آنها را با خود می‌بردیم. چند مورد سرقت از منازل هم مرتکب شده‌ایم و درخصوص خرید و فروش موادمخدر(شیشه و کراک) ‌ هم فعالیت داشتیم. با اعتراف سرکرده باند، ‌۵ همدست وی هم مورد بازجویی‌های متعددی قرار گرفتند و به همکاری با او اعتراف کردند.

دستگیری ۴ متهم زن

در حالی که تحقیقات از آنها ادامه داشت، چند روز قبل ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی شهریار، مخفیگاه شهلا و ۳ دختر فراری را که اعضای تحت تعقیب باند موسوم به عقرب بودند در خانه‌ای واقع در یکی از محله‌های شهریار شناسایی و آنها را دستگیر کردند.

با انتقال آنها به پلیس آگاهی، متهمان مورد بازجویی قرار گرفتند و به همکاری با دیگر اعضای باند اعتراف کردند.

بنابراین گزارش، ۱۰ عضو این باند تبهکاری با قرار قانونی از سوی قاضی امرجی، رئیس شعبه ۱۰۳ دادگاه بخش ملارد روانه زندان شدند و تحقیقات تکمیلی برای افشای دیگر جرایم متهمان و همدستان احتمالی آنها ادامه دارد.